Türk Edebiyatı kitabı 9. sınıf SAYFA:44-45-49-50-51-52-54-55-56-57-60-61-64-67-68-70-71-78-79-81-84 CEVAPLAR

Türk Edebiyatı kitabı 9. sınıf Lise 1 etkinlik ödev ve sorular


——————————————————————————–
=NAZIM BİRİMİ DÖRTLÜKTÜR.DİVAN EDEBİYATI,NAZIM ŞEKLİDİR.HALK EDEBİYATINDAKİ TÜRKÜYE BENZER.EZGİYLE SÖYLENİR.ŞARKI TÜRLERİNİN DİVAN EDEBİYATINA KAZANDIRDIĞI BİR TÜRDÜR.KAFİYE DÜZENİ aaaaa,bbba,ccca ŞEKLİNDEDİR.ARUZ ÖLÇÜSÜYLE YAZILIR.DÖRTLÜKLERİN SON DİZELERİ NAKARATTIR.
ARKADAŞLAR DAHA YAZACAM BEKLEYİN
TÜRKÜ=BENTLERDEN OLUŞAN NAZIM ŞEKLİDİR.8Lİ VE 11Lİ HECE ÖLÇÜSÜYLE YAZILIR.ŞARKI GİBİ EZGİYLE SÖYLENİR.
ARKADAŞLAR DAHA YAZACAM BEKLEYİN
SONE=2 DÖRTLÜK 2 3′LÜKTEN OLUŞAN 14 DİZELİK BATI EDEBİYATI NAZIM ŞEKLİDİR.EDEBİYATIMIZDA EN ÇOK SERVET-İ FÜNÜNCULAR TARAFINDAN KULLANILMIŞTIR.KAFİYE ŞEMASI abba,ccd,eed ŞEKLİNDEDİR.
SAYFA 45 TEKİ 6. SORUNUN CEVAOLARI ARKADAŞLAR YAZARIN İSMİNİ VERDİĞİM YERİN ÜSTÜNE YAZIN ARKADAŞLAR : ENDERUNLU VASIF=ŞARKI dörtlüklerden olşur.Divan edebiyatıdır. ANONİM=TÜRKÜ 8′li ve 11′li hece ölçüsüyle yazılmıştır.ezgiyle söylenir. FUZULİ=KASİDE beyit sayısı 33-99 arasında değişir.kendini övdüğünü görüyoruz. NECİP FAZIL KISAKÜREK=SONE BAKİ=GAZEL aruz ölçüsüyle yazılıştır.
50. ssayfada şiirin adı yavrum 51 1.d 1.y boşlukta aşk 3. cvp da e bu kadar daha bulan vrsa banada yazsn
SORU 1: farklı düşünceleresahip olma,farklı duygular hissetme,farklı ortamlarda bulunma,farklı bir hayat sürme,farklı genelliklere baglı baqlı kalma vs.
SORU 2 : Çok iyi okumak . kafiye,ahenk,ölçü gibi ölçütler göz önünde bulundurulmalıdır. düşünce üretmek.
SoRu 3 :NeciP fazıl kısaKürek şiirde yagmuru,konu edinmiş ve ondan bahsedilmiştir.Necip fazıl bu şiiri yazdıgında karadenizdeymiş
sayfa 51 1.ikiside yanlış.2.boşluk doldurmada tema aşktır.3.cevap A’dır.4.tema ölümdür.
2:TEMANIN GERÇEKLİKLE İLİŞKİSİ VARDIR.ŞİİRİN TEMASI BAYRAK SEVGİSİ
3:BAYRAKBİR SÜSE,KIZ KARDEŞİNİN GELİNLİĞİNE,ŞEHİDİN SON ÖRTÜSÜNE,SAVAŞIN KARTALINA VEÇİÇEGE BENZETİLİYOR
sayfa 51:
ölçme ve değerlendirme:
1-Y,Y
2-karşılıksız aşk
3-E
4-ölümden sonra doğaya dönme isteği
sayfa 54:
ölçme ve değerlendirme:
1-Y,D
2-1.boşluk:yan
2.boşluk:zengin
3-C
4-anlatıma zenginlik katmak için,farklı anlamlar oluşturmak için
5-üstte mecaz anlam alttakinde gerçek anlam kullanılmıştır.
sayfa 56:
ŞİİR GELENEĞİNİN ÖZELLİKLERİ:
-belirli bir nazım birimi yok
-serbest ölçü kullanılmıştır.
-belirli bir uyak düzeni yok
-konusu herşey olabilir.
-yabancı kelimeler yoktur
-imgeler olduğundan anlaşılması zor
-dil bakımından zengindir
sayfa 57:
ölçme ve değerlendirme:
1-D,Y
2-C
3-halk edebiyatı
4-mahlas kullanılmıştır.ikisinin de teması aşktır.11li hece ölçüsü kullanılmıştır.nazım birimi dörtlüktür.halk edebiyatı
sayfa 42:
koşma:-halk edebiyatı nazım şeklidir.
-11li hece ölçüsü kullanılmıştır.
-redif,yarım uyak vardır.
-sade anlaşılır bir dil vardır.
-nazım birimi dörtlüktür.
gazel:-divan edebiyatı
-ölçüsü aruz ölçüsüdür.
-nazım birimi beyittir.
-mahlas vardır.
-anlaşılması zordur
-en az 5 beyit, en çok 15 beyitten oluşur.
-ilk beyit matla
geçen seneki kitaptan yaptım kontrol edin
sayfa 67:
2)-çocuğun ateşlenmesi
-doktorun gelmesi
-annenin telaşlanması
-çocuğun iyileşmesi
-annenin korkusu
sayfa 60:1)dört birimden luşmuştur
3)akşam yine akşam yine akşam
göllerde bu dem bir kamış olsam
64)=1.=>”D” ”y”
67)=1.=>hikaye metnin de anlam kaybı daha az olurdu çünkü redif ve kafi
ye kullanılmamıştır
68)=3.gerçek hayatta yaşanılır niteliktedir yani yaşanılabilir
71)=1.”D” ”Y”
71)=2.=>çaban ve kır yaşamını,doğa güzelliklerini anlatan şiir ”PASTORAL ŞİİRDİR”
=>amacı bilgi ve öğüt vermek,yol göstermek olan şiir ”DİDAKTİK ŞİİR”
=>bir kişiyi,bir durumu veya olayı yermeye,toplumun aksayan yönlerini iğnelemeye yönelik şiir ”SATİRİK ŞİİRDİR”
71)=3.manzumelerin sanatsal özellik taşıyanlarına MENSUR denir
71)=4.cevap A)her iki şiirde de kafiye kullanılmıştır
olcme degerlendırme;1.soru,Y D
2.soru;anlam ıfade eder tema etrafında toplanır.
3.soru;E
4.soru;C
5.soru;askı yorumlamıs bırbırlerıne kavusamadıgını anlatmıs
78= ok şiiri nazım biri 4 lüktür 11 hece ölçüsüyle yazılmıştır
79= 7 li hece ölçüsüyle yazılmış şiiirde hayatı agır yaşam koşullarından sıkılan daplar başbaşa bırakmak istemesini anlatır pastoral şiirdir içinde dogal olayları anlatır
81 = davet şiiri birim sayısı 4 lüktür serbesr nazım şekli serbest hece ölçüsü
84= 1 d=y
2=fenasüp
3=c
4= d
5= tevriye sanatı
sayfa 84:
ölçme ve değerlendirme:
1-D,Y
2-uygunluk(tenasüp)
3-C
4-D
5-hüsn-ü tahlil sanatı ile açık istiare vardır.
sayfa 86:
2.ünite ölçme değerlendirme:
1-Y,D
2-didaktik
3-modern şiir
4-D
5-telmih
6-E
7-D
8-E
9-E
10-A
sayfa 87:bulmaca:
1-zihniyet
2-yöntem
3-türkü
4-manzume
5-didaktik
6-koşma
7-kafiye
8-ahenk
9-aruz
10-beyit
11-aliterasyon
12-epik
sayfa 80;1.sorusu;dıdaktık bıır sıırdır.
7 lık hece olcusuyle yazılmısıtr.
3.soru;1.konuda;
kendı ıcınden ne hıssederse onu yaptıgını soyluyor.
2.konuda
evlerın bınaların olusaumunu bınaların ve evlerın yok olusmunu anlatıyor.
3.konuda;
velvelerın oldugu gun tukenmesını(bıtmesını)soyluyor.
81.9.soru;;
tezat sanatı:zıt kavramlarınnın bır arada kullanılması cennet =cehennem gıbı
tesbıh sanatı;benzeyen benzetme sanatı edatlı sanat tek unsuru ıstıare
sayfa 82;1.soru;;
nazım bırımı beyıttır.
kafıye kullanılmıstır.
hece olcusu vardır.
mubalaga sanatı kullanılmısıttr.
3.soru::
camı avlusundan bahsedıyor. bu camınınde eskı oldugunu soyluyor..
sayfa 83;;1.soru;nazım seklı 2 lı dızelerden olusmustur.
hece olcusu yoktur.
kafıye duzenlı degıldır.
duygusal lırık bır sıırdır.
3.soru;;
benzetme
4.soru;;
sevgılıye duyulan özlem onu hatırlamak.sevgıluye dyulan ozlem var.saırın sevdıgıne olan özlemm
6.soru;;
hasret konus vardır.ışık=somuttur.
7.soru;;kısılestırme sanataı kullanıolmısıtç
8.soru;;ask ve hasret bakımından lırık bır sıır.
olcme degerlendırme;;1.soru;;
D Y
2.soru,;kısılestırme yanı teshıs sanatı nvardır.
3.soru;;E
About these ads

146 Yanıt so far »

  1. 1

    qamse demiş,

    süpeR ama biraz kaRısk düzeltRsnz dahada gsL oLr biraz zor alsasılıo ama emeqe saygı =)

  2. 3

    burak demiş,

    iyiki cevapları veriyorsunuz

  3. 5

    burak demiş,

    gelene gecene vereyoruzunuz

  4. 6

    Anonim demiş,

    bide ilk sayfaları wersenizzz :( :@

  5. 7

    merve demiş,

    yaaa ilk sayfalrı verseydiniz ne gzl olurdu yaa

  6. 8

    aa demiş,

    aa olmazzzzz

  7. 9

    elif demiş,

    yha daha okul yeni başladı abi be neden 40. 50. sayfaların cewaplarını yazıyonuz ilk sayfaları yapsaydınız daha iyi olurdu ama neyse :)
    buda işimize ilerde yarar :)(:

  8. 10

    cansu demiş,

    ilk sayfaları daha önemli bizim için ya :S puffff

  9. 11

    saffet demiş,

    ya kardeşim bunebişim cevaplar lan

  10. 12

    duygu demiş,

    nan 10 sınıfım ben 10 sınıf istiommm

  11. 13

    . . . . . demiş,

    anamadım hıc bıse sacma geldı bana bıras … . . .

  12. 14

    kader mahkumu demiş,

    ilk sayfalarda koyun yav

  13. 15

    kader mahkumu demiş,

    ilk sayfalarına koysanız ne güzel olcak

  14. 16

    ilknur demiş,

    bu ne yha adam gibi bi site yapın ilk sayfalar nerde??????

  15. 20

    Anonim demiş,

    ilk sayfalar yok mu?

  16. 21

    tgc demiş,

    ilk sayfalar yok mu yaww??!!!

  17. 22

    duygu demiş,

    bence süper tam vaktinde açmışım ellerinize sağlık…

  18. 23

    Zafer Yıldız demiş,

    Keşqe 1den baŞlasaydı :S

  19. 24

    gs demiş,

    iyi bence güzel

  20. 25

    yağmur demiş,

    yaa daha okul yeni başladı biz daha ilk ünitedeyiz neden kitabın ilk sayfalarını vermiyorsunuz da kitabın ortalarında başlıyorsunuz.saçmalağa bak yaa yinede teşekkür ederim

  21. 26

    bedir demiş,

    ulen ilk sayfalar nerde bn bunları başka siteden kopyaladım zaten ilk sayfalar bnm için önemli hoca dırdır yapıyo hani öddevler diye zaten bn de nette var mı ki bnde olsun diyom :D

  22. 27

    bedir demiş,

    böle bi saçmalık olmaz sanki tüm siteler inadına bırakmıyo ilk sayfaları ulannnn bn de bedir sem bu neti altını üstünü dagıtırım yine bulurum lennnnn

  23. 28

    bi yanıtta benden ilk defa bi siteye yorum yazıyorum.süper site süpersiniz

  24. 29

    hilal dündar demiş,

    harbi nerde bu ilk kısımlar

  25. 31

    hilal dündar demiş,

    aslında süper tesekkürler

  26. 32

    pelin demiş,

    sayfa 11 de verseniz ei olacak

  27. 33

    ayşenur demiş,

    yha ilk sayfalar nerdee:((

  28. 34

    Akyazı/Kuzuluktan bir öğrenci demiş,

    arkadaşlar doğru sölüyo ilk sayfalar önemli okullar yenı açıldı ödevler ordan ama yinede güzel teşekkürler böle bi uğraşımda bulunduğunuz için

  29. 35

    Anonim demiş,

    çok saçma

  30. 37

    hessın demiş,

    ılk sayfaları iştiommm

  31. 38

    deniz demiş,

    keşke 28 ve 29′u verseydnz ya çok ii olurduuu lütfen vern……………..

  32. 39

    canpolat demiş,

    ilk sayfaları verseniz daha güzel olur

  33. 40

    C.RONALDO demiş,

    TEŞEKKÜR EDİYORUM

  34. 41

    Anonim demiş,

    bu yaptığınızın hiç faydası yok

  35. 42

    gökçe demiş,

    süper olmus ya cok işimize yaradı

  36. 43

    aaaaa demiş,

    ya niye ilk sayfaları
    göstermsdiniz<

  37. 44

    aaaaa demiş,

    bak ağlayacam ha,

  38. 45

    zeyli02 demiş,

    9.sınıf edebiyat cecapları

  39. 46

    ece demiş,

    süpersiniz elinize sağlık

  40. 47

    sema demiş,

    peki niye okuyoruz ne bu yanlış birşey yapıyorsunuz

  41. 48

    qbra demiş,

    yha kitabın ilk sayfalarını nie wermiosnz anlamıorm qie en önemli yerleri yok

  42. 49

    irem demiş,

    ya lütfen biliyorsanız yazın

  43. 50

    haydar demiş,

    kardeşim bu ne böyle kafanızdan uyduruyosunuz ne alaka sayfa 54 ün cavapları diyo açıyoruz mal mal şeyler yazmışssınız ya akıllıca yapın işinizi yada hiç yapmayın malmısınız nesiniz ya

  44. 51

    furkan demiş,

    bu ne biçim bişi 51 sayfa dio yukarısına bakıom 45 i arıcam 80 yazıo ordada

  45. 52

    furkan demiş,

    nese arkadaşlar allah zihin açıklığı versin herkeze ii seneler ii dersler wala ben hiç bişi anlamadım allah yardımcınız olsun

  46. 53

    mahmut kocasakal demiş,

    cok karısık düzenlene bilir

  47. 54

    gamze demiş,

    bencede çok karışık zor anlaşılıyo aradığımı hemen bulamıyorum

  48. 55

    reyhan demiş,

    kardeşim millet açıyo siteyi yazıyo cevapları ne fayda okumaylım o zaman işte internti bu yüzden kötü olarak adlandırıyolrlar yazık bize

  49. 56

    YASEMİN demiş,

    ya iii güsel veriyonuzda hepsini verin sırayla verin bizim için daha iii olur…..
    …..LÜTFEN…..[NANKÖRLÜK GİBİ ANLAŞILMASIN LÜTFEN]
    YİNE DE SAAOLUN XD

  50. 57

    GÜLAY demiş,

    MAL GİBİ BİRAZDA 8.SINIFLARINKİNİ VERİN…DEDİKODUCU PİS HERİFLER…
    TABİKİ ESPİRİYDİ SÜPER SAAOLUN MUCK….

  51. 58

    ali demiş,

    hacı bunun 61-62-63-64 nerde yaw en önemli yerLeri :D

  52. 59

    merve demiş,

    ya cevaları veriyosunuz ama bazı sayfalr yok onlarıda koyarsanız sevinim daha iyi olacak

  53. 60

    işte bu ben demiş,

    süpersiniz yaaaaaaaaaa fakat çok karışık ve bazı sayfalar yok ama genede çooooooook teşekkürlerrrrrrrrrrr???!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  54. 61

    Anonim demiş,

    ellerineze kollarınıza sağlık çok güzel olmuş ama bunun bazı sayfaları yok,, olsada cevaplarını yazmamışsınız olsun öbür sayfalarda işime yaradı çok sağolun:D:D:D:D
    ha bu arada şu küfür eden arkadaş kimse lütfen küfür edecekse bura iletisini yazmasın…

  55. 62

    Anonim demiş,

    arkadaşlar yapanların emeklerine saygı lütfennnnnnn……….:):):):):):)

  56. 63

    Anonim demiş,

    küfür etmeyin rica ediyorum

  57. 64

    Anonim demiş,

    :D:D:D:D:DD:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D::D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

  58. 65

    Anonim demiş,

    bari bi güzellik yapcanız hepsini koyun yaw

  59. 66

    Furkan demiş,

    mütişsin be çok işime yaradı sağol.

  60. 67

    ırmak kara demiş,

    emağinize sağlık çok thank you

  61. 68

    fırat demiş,

    ya ik sayfalar olsaydı keşke

  62. 69

    Anonim demiş,

    öçç

  63. 70

    Anonim demiş,

    gerçekten çok teşekkürler

  64. 71

    Anonim demiş,

    teşekkür ederim

  65. 72

    Anonim demiş,

    w

  66. 73

    hasan demiş,

    çok güsl olmş emeğe sayqı beyler :D

  67. 74

    fd demiş,

    dsasad

  68. 75

    fd demiş,

    mal gibi yarısı yok

  69. 76

    hasna demiş,

    berbat olmş

  70. 77

    ALPER ] *GÖKSU demiş,

    Devamını diliyor , Teşekkür ediyorum .

  71. 78

    ecem demiş,

    çok güzeldi sagolun

  72. 79

    derya nur demiş,

    ÇOK GÜZEL OLMUŞ AMA KATIŞIK DİĞER SİTEDEN DAHA GÜZEL

  73. 80

    sanane demiş,

    berbat olmuş

  74. 81

    sanane demiş,

    herşey karman çorman

  75. 82

    kadir demiş,

    Çok güsel olmuş elinize sağlııkkk bu sayede sözlü notum 100 geldi

  76. 83

    Anonim demiş,

    eh işte idare eder

  77. 84

    ceyda demiş,

    aranizda arki arayan varmi

  78. 85

    Muazzez demiş,

    Cok güzel ama tüm sorularn cvpları olsa dhada gzl olurdu

  79. 86

    büşra demiş,

    ya kardeşim 90 sayfalar yokmu ya

  80. 87

    yok demiş,

    lan çok salak lar yha nie tüm sayfaları wermiolar adam gibi çok inekler yhaaaaaaa

  81. 88

    yok demiş,

    bok gibi aynı dewamı nerde bunların

  82. 90

    Anonim demiş,

    bu ne biçim site yha

  83. 91

    sinem demiş,

    la millet sonucta emek harcanmış yanlışta doruda olsa yapmışlar bişeler thnks ettk yapanlara:)

  84. 92

    annen demiş,

    mallllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

  85. 94

    Anonim demiş,

    YAVVVVVVVVV 145. sayfayı istiom

  86. 95

    Anonim demiş,

    ilk sayfalar ltfn

  87. 96

    anonim demiş,

    bunlar geçen senin mi yaa bu senekiler farklı galibaa cevap verirseniz sevinirimm.

  88. 97

    tülay demiş,

    çok güzel

  89. 98

    Anonim demiş,

    ne saçma şey ya hiç bişey anlaşılmıyo

  90. 100

    Anonim demiş,

    ya bu ne yaa hhiç bi işime yaramadı lan :( :(

  91. 102

    Anonim demiş,

    sy:84 1)d.y 2)boşluk tenasüp teşhis 3)c 4)d 5)hüsnü-ü tahlil sanatı ile açık istiare wardır.

  92. 106

    seval demiş,

    ya aaradıklarım bunlar ddğilll

  93. 110

    Anonim demiş,

    sy 35 1.cevap;ana renklerin dışında renkler bir takım benzetmelerle kullanılır.fıstık yeşili,çimen yeşil……..gibi 2.cevap)bu durum dilinde belli bir karşılama gücü oldugunu,bu gücün dışına çıkıldığı zaman dile bir takım benzetmelerle farklı anlamlar yüklediğini görmektedir… işinize yarar inşallah arkadaşlarım…..

  94. 111

    Anonim demiş,

    syf:57)1.cevap:d,y2.cvp:c 3.cvp:halk edebiyatı 4.cvp:mahlas kullanılmıştır.

  95. 112

    fatoş demiş,

    yaaa bu ne biçim cevaplar yazdığınız sayfaların cevapları böyle değil ki ne biçim site b

    bu ya yazdığınız cevaplar yanlış hiçbir sayfayı bulamıyorum hem ilk sayfaları verin….

    42-44 ün cevapları lazım lütfen yazabilirseniz sevinirim bunlarda yanlışsa bilemem

    artık…………

  96. 114

    zz demiş,

    cok gzl olmus ya tesekur ederımm

  97. 115

    mel antik demiş,

    herşey 9 lara ortaam 2 saattir 10. sınıfları arıoz fencilere de neden edebiyat dersi verirler ki?? pf

  98. 116

    su demiş,

    hiç bişey anlaşılmıyo bence ..
    bnm kıtabımda böle şeyler yazmıyo taaammı

  99. 117

    su demiş,

    ayrıca bu senenın değil yha bunlar aaaaa !

  100. 118

    damla demiş,

    sız cok rahat sızsınız az duzenlii gongerın salaklar

  101. 119

    Anonim demiş,

    güzell

  102. 120

    karasevda demiş,

    çok güzel begendim..:D

  103. 121

    karasevda demiş,

    :D

  104. 122

    eda demiş,

    başka yerden almışsın )==(

  105. 124

    KaRaSeVdA demiş,

    heç güzel deil… :D

  106. 125

    Anonim demiş,

    syfa 69 istiorz

  107. 126

    meltem demiş,

    ya deigim şeyi bulamadım puuuuf

  108. 127

    rezzan demiş,

    agaa bu senenin cvpları deilkii bunlarr.s ouf bu seneninde olsa süper olurduu yooh hiçbi yerdee….

  109. 128

    Anonim demiş,

    offf… bu yılın cevaplar ıolsunya

  110. 129

    tUğÇeM demiş,

    yha bu bizim kitapla aynı değil galiba hiç biri yok saçma sapan şeyler var!!

  111. 130

    fatma demiş,

    bu ne biçim cevaplar ya . …….

    hiçbir sayfa birbirini tutmuyo ne biçim site ya üffffffffffffffffffffffff

  112. 131

    Sevde demiş,

    Hiç ŞiKayeT eTmEyiN çoK İşİmE YaRaDı TaKıLDığımı BaKtım :) tŞqR…

  113. 132

    Anonim demiş,

    ya neden ilk satfayı yapmadınız ya pufff:(

  114. 133

    cem demiş,

    ya neden ilk sayfaları yapdınızda 40 dan 50 den başladınız ki :)

  115. 134

    sema demiş,

    yaa bunalrı boşwernn…. sexxxxx.

  116. 136

    nick yok demiş,

    sayfa 4: 1.sorunun cevabında : din anlayışı,kültür farklılıkları,dil ,coğrafi konum gibi temeller ortaya atıldı.

    hazırlık soruları

    1. islamiyetin gelişimi, kavimler göçü, göçebe hayattan vazgeçiş vs..

    2.çağdaş bir devletin kurulması, ankaranın başkent olması,halkçılığın devlet progr***** girmesi, bilimsel ve laik anlayışa dayanan milli eğitimin öngörülmesi,kadının özgürlüğü gibi toplumun çehresini değiştiren oluşumlar sanat ve edebiyat çevrelerinde de derin etkiler yapar.

    3. milli edebiyat dönemindeki eserlerin konuları Cumhuriyet döneminde devam etti.Atatürk ün kişiliği, ilkeleri anlatıldı.sevinçler acılar çoşkular işlendi.

    biz derste bu şekilde cevapladık.

    ——————-

    sayfa 5: *çağdaş uygarlık seviyesine yükselmek.

    *Eskiyi tamamen yok ederek yeniye ulaşmak

    *Anadoluya(halka) yönelmek

    —————-

    SAYFA 9

    1:siyasi temel;tanzimat fermanı, sosyal temel; medreselerin yıkılmış olması,fikri temel;şairlerin şarkla garp arasında kalması

    2.Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında genel olarak Anadolu’ya yönelme görülür. Eserler Anadolu anlatılmış, aydınların Anadolu’yu tanımadıklarından bahsedilmiştir. Bu gibi şeylerle memleket anlayışı ortaya çıkmıştır.

    3.Yenilikler: Gençlerin Anadolu’ya yönelmesi, sadece İstanbul’dan memleketin kurtulamayacağı işlenmiştir.

    Anadolu’da Bir Gece: Anadolu’da ki sıkıntılar anlatılmıştır.

    Tohum: Anadolu’ya yönelme işlenmiştir.

    Aydınların halka yönelmesi ile birlikte kurtuluşun sadece İstanbul’dan olamayacağı anlaşılmıştır. Anadolu çoğu zaman yöneticiler ve aydınlar tarafından bir zahire ve asker deposu olarak görülmüş, gerekli hizmet devlet tarafından verilmemiştir. Yani Osmanlı’nın Anadolu’yu göz ardı etmesi aydınları Anadolu’ya dönük eserler vermeye itmiştir.

    4.Cumhuriyetten önceki dönemlerde Anadolu çoğunlukla eserlere yansıtılmamıştır. Hikaye ve tiyatrolarda anlatılan olayların çoğu İstanbul’da geçmektedir. Cumhuriyetten önceki dönemler de anlatılacak olay yazar tarafından seçilir yazar olayı kurgular öyle anlatırdı. Yani yazılarda çoğunlukla sanat yapma amacı vardı. Cumhuriyetten sonraki dönemlerde ise sanat kaygısı güdülmeksizin doğrudan anlatım kullanılmıştır. Hayat olduğu gibi okuyucuya aktarılmıştır. (Türk Edebiyatında Anadolu ilk kez Çalıkuşu romanında anlatılmıştır.)

    5.Genel olarak düşündüğümüzde insan topluluklarını millet yapan değerler:

    - Ortak bir vatan

    - Ortak bir dil

    - Kültür ve Tarih birliği

    - Ortak örf-adet

    - Din, Ahlak

    6.a) batı düşüncesinden etkilenilmiştir.Mesala bu tohum metnindede makineleşmekten bahsedilmiştir.ama ruh olmadan bir şey olamaz

    b)varoluşculuk akımının etkisi vardır.Fakat manevi değerleri anlatan mistisizm akımının etkiside vardır.Çünkü batıdaki varoluşculuk akımı maneviyata karşıdır.Herşeyde önce insanın kendi özünü oluşturması gerektiğini savurunur varoluşculuk.

    6.SORU=B SIKKI

    VAROLUŞÇULUK AKIMININ ETKİSİ VARDIR.FAKAT MANEVİ DERĞERLERİ ANLATAN MİSTİSİZM AKIMININ ETKİSİDE VARDIR.ÇÜNKÜ BATIDAKİ VAROLUŞÇULUK AKUMU MANEVİYATA KARSIDIR.HERŞEYDEN ÖNCE İNSANIN KENDİ ÖZÜNÜ OLUŞTURMASI GEREKTİĞİNİ SAVUNUR VAROLUŞÇULUK.

    —————

    SAYFA 10

    sayfa 10 etkinlik:dil;sade ve akıcıdır.zevk anlayışı;özentilikten kurtulmuş bir şekildedir.

    ———–
    SAYFA 11

    “Dilekçe ve Karşılaştırma” metinleriyle ilgilki olan bu sorularla ilgili olarak:

    evet, birey kavramı ön plana çıkmıştır.

    Evet ilişki kurulabilir, cumhuriyet ilkesinin sonucu olan kanun karşısındaki eşitlik, laik düşünce kişilerin duygu ve düşüncelerini rahatlıkla dile getirmesine yol açmıştır denilebilir.

    Karşılaştırma metninde psikoloji ve psikiyatri bilimlerinden söz edilebilir.

    varoluşculuk düşünce akımının etkisiyle ele alınabilir; çünkü kişinin varlığının farkına varması, birey olduğunu hissetmesi yani padişahın ya da başka bir şeyin kulu olmadığının farkına varması.

    —————-

    SAYFA=13

    **ÇME DEĞERLENDİRM CEVAPLARI

    1.SORU=

    D

    D

    D

    2.SORU=VAROLUŞÇULUK(BOŞLUK)

    3.SORU=E SIKKI

    4.SORU =B SSIKKI

    **ÇME DEĞERLENDİRME

    1.SORU=

    Y

    Y

    D

    2.SORU=PSİKOLOJİK(1.BOŞLUK)

    PSİKİYATRİFK(2ÇBOŞLUK)

    BATI(3.BOŞLUK)

    EKONOMİK(4.BOLUK)

    3.SORU=A SIKKI

    4.SORU=ŞİİRDE HECE KULLANILMIS,DİL SADELEŞMİŞ,KONULARDA ANADOLU İŞLENMİŞ,ANADOLUYA YÖNELME BASLAMISTIR.ÇAĞDAŞLASMA İÇİN NELER YAPILMASI GEREKTİĞİNDEN BAHSEDİLMİŞ,KONU OLARAK VE EESERLERDE ATATÜRK ‘ÜN İLKELERİ BİR YOL OLARAK GÖRÜLMÜŞTÜR.

    sayfa 13teki 8.metin soruları ve anlama-yorumlama

    9. ulusçu,demokratik,özgürlükçü ve çoğulcu.Temel Amaç;dengeli,huzurlu,refah içinde toplum oluşması

    10)a)din ve devlet işlerinin ayrılması.parçaya göre herkes dinini seçmekte,yerine getirmekte özgürdür.din işleri devlete karıştırılmamalı ibadeti siyasi sembol olarak düşünülmemeli.kişinin allahla arasında olandır.

    b)din ve vicdn özgürlüğü var.din ve devlet işleri birbirinden ayrılır.

    c)din konusunda herkesi özgür bırakıor.kimseye zorla din seçtirmior.bizim dinimiz yüce bir din olduğunu ve akla mantığa uyduğu

    ———-
    Sayfa 14 ,

    NURULLAH ATAÇ’ın EDEBİ KİŞİLİĞİ

    Dilde sadeleştirme ve özleştirme hareketinin savunucularındandır. Türkçe’deki yabancı kelimeleri kullanmamış, dille düşünce arasında dolaysız bir ilişki olduğunu, somut düşünme geleneğinin doğabilmesi için kavramların saydam, hangi kökten geldiklerinin anlaşılır olması gerektiğini vurgulamıştır. Bu yol da, Ataç’a göre, Latince, Grekçe, Farsça, Arapça gibi yabancı dillerin eğitimini zorunlu kılmak başarılamayacağına göre, bunlardan alınan kelimelerin Türkçe’leştirilmesinden geçer.

    Türk edebiyatında izlenimci eleştirinin ilk örneklerini verdi. Akşam’da tiyatro eleştirmenliği, Hakimiyeti Milliye, Ulus, Milliyet, Tan, Posta, Cumhuriyet, Son Havadis, Dünya gazetelerinde eleştiri yazıları çıktı. Denemeleri Türk Dili, Varlık, Yedigün, Ülkü, Seçilmiş Hikayeler dergilerindedir.

    Motif kelimesinin anlamları (sayfa14)

    1 . Yan yana gelerek bir bezeme işini oluşturan ve kendi başlarına birer birlik olan ögelerden her biri:

    “Halı motifi. Danteldeki motifler.”

    2 . edebiyat Bir eserde sık sık tekrarlanan süsleyici öge.

    3 . müzik Bestenin bir parçasına çeşitli yönlerden birlik sağlayan belirleyici küçük birim:

    “Melodi motifi.”- .

    —————-

    sayfa 16 hazırlık çalışması

    1.tarihi belge ansiklopedik bilgilerden yararlanılır

    2.okuyucuyu bilgilendirmek amaçtır.

    3.3 şekilde kullanılır edebiyatta anlamı anafikirdir

    4.özgürlük anlamında herkes dinini seçmkte özgürdür.

    ——————
    16-20 karısık

    İNCELEME

    1-batıya doğru adlı metin batı ve doğu medeniyeti hakkında yazarın görüşlerini okurlara iletmek amacıyla yazılmıştır.

    2-doğu-batı-doğulu-batılı-batı acunu(dünyası)-doğu doğudur batı da batı.

    motifler-doğu ve batı dır.

    b-bu motifler bir araya geldiğinde metinin temel düşüncesini oluştururlar.

    c-motiflerin,metnin temel düşüncesini meydana getirmöek için bir plan dahilinde bir araya getirilmişlerdir.örnek cümle-doğu doğudur,batıda batı-biz de bir doğululuk,batılılardan bir başkalık var.

    3-giriş:doğululk ve batılılık ne dir?

    gelişme-batı medeniyeti ve kökenleri

    sonuç:batılı olunmalıdır.

    4:bu metinde ele alınan Batı ve batı medeniyeti,batılılaşma günümüzün öğretici metinlerinde işlenmektedir.çünkü tazminattan beri yüzünü batıya dönen türkiye hala batı medeniyetini örneek alma*** devam etmektedir.bugün AB ye katılmak için aday ülke olması,metindeki temanın canlılığının işaretidir.

    5:metinin teması-batılılaşmak

    sosyal hayat unsurları-batı kültür ve medeniyetinin örnek alınması ve buna göre şekillenen sosyal hayat.

    çıkarlarımız.cumhuriyet döneminde benimsenen ve yapılan ink.larla birlikte çağdaşlaşmak amacıyla batı kültür ve medeniyeti örnek alınmış fakat yanlış batılılaşma tanzimat döneminde de olduğu gibi o dönmn yazarlarınca eleştirilmiştir.

    6:metinde yazıldığı dönemin ssosyal ve siyasi akımı olan batılılaşma etrafında kaleme alınmıştır.

    7.tablo

    açık-aşık anlatıma sahiptir

    duru-gerekssiz sözcükler kullanılmamıştr.

    akıcı-söyleyiş olarak akıcılık vaardır

    tutarlı-savunulan görüşler baştan sona tutarlıdır.

    süslü sanatlı-sade ve sanatsız bir anlatımı vardır.

    objektif-yazarın görüşlerini yansıttığı için subjektiftir.

    1.etkinlik

    1.gurp

    doğululuk-batılılık-batı,yunan,latin uygarlığı-erdem-gelenek

    2.grup

    doğu-batı-orta çağ-yenileşme çağı-masal

    3.grup

    bir kurt düştü içimize-bizim elimiz,kemiğimiz başka mı?

    8.soru

    yazarın kelime tercihine dikkat edildiğinde ***şayan canlı sade bir dil türkçenin olduğu dikkat çekmektedir.çünkü cumhuriyet dönmde sade bir türkçee ile insanın her halini ifade etmesi amaçlanmıştır.

    9.tablo

    pastoral:———–

    epik:—————

    lirik:batı*** gidiyoruz,gideceğiz.

    mizahi:gidiyoruz batıya doğru.birkez çıkmışız yola kimse durduramaz artık.

    duygusal:bizim etimizz kemiğimiz başka mı?

    öğretici:metinn taamam mı na yakını öğretici anlatıma sahiptr.

    10.etkinlik

    batı*** doğru metin yapı tema dil ve anlatım bakımından deneme geleneğine sahiptir.

    ——————
    17.sayfa:

    1-doğu-batı kıyaslaması yapmak, batıyı üstün kılan değerleri göstermek için yazılmış.

    2-a)doğu,batı,değer,düşünme,bilgi,biz

    b)anafikri ortaya koyma görevi üstlenmiştir.

    c)kıyaslama

    3-

    Giriş:Batı başkadır, Doğu başka.

    Gelişmeoğulu olmayı üstünlük sayardık ama öyle değilmiş.Şimdi doğulu olmayı eksiklik sayıyoruz.Batılı olmaya çalışıyoruz ama olamıyoruz.Yanlışımız sadece bugünkü batıyı öğrenmeye çalışmamızdır.Batının dayandığı temelleri öğrenmememizdir.

    sonuç:Batılı olmak istiyorsak sadece bugünkü batıyı değil onun temellerini ve geçirdiği aşamaları da öğrenmeliyiz ve yaşamalıyız.

    4) ele alınıyor çünkü batılılaşma devam ediyor.

    5)Metnin teması:Batılı olmak bugünkü batıyı anlamakla olmaz.

    Cumhuriyet dönemine….:Toplumsal hayatta devrimlerle meydana gelen değişiklikler

    Çıkarımlar:Şekil olarak batılı olmakla iş bitmiyor, kafa yapısıyla da batılı olmak gerekir.

    6)Batılıcılık

    7-a)açık

    duru değil kelime tekrarları var

    tekrarlar var akıcı ama akıcı diyebiliriz.

    tutarlı.

    sade bir dil

    öznel bir bakış açısı

    b)yazarın herhangi bir konuda duygu ve düşüncelerini açık,akıcı, duru ve tutarlı bir şekilde ispatlama kaygısı gütmeden, öznel yargılarla anlattığı yazı türüne deneme denir.

    8)Dilimizdeki arapça ve farsça kelimelerin atılması, dilin sadeleşmesi ve bazı kelimelerin yerleşmesi bakımından yazar zorlama bir dil tercih etmiştir.örneğin acun,kanı,erek,dörütmen,büğünkü

    ——————-
    Sayfa 18

    4)Günümüz eserlerinde batıya yönelme devam ediyor.

    5)Metnin teması:Batılılaşma

    Cumhuriyet dönemine ait sosyal hayat unsurları : Batının örnek alınması gerektiği ve buna göre hareket etmemiz gerekir.

    Çıkarımlarımız: Batıyı anlamak için batının gereklerini bilmemiz gerekir.Batının bilim dallarındaki yeniliklerini almamız gerekir.

    ——————–
    Sayfa 19

    6)(sosyal-siyasi) batılılaşma akımı etrafında ele alınmıştır.

    7)Açıktır.

    durudur.

    akıcıdır.

    tutarlıdır.

    süslü(sanatlı)değildir.

    Objektif değildir.Subjektifdir.

    —————————–

    sayfa 20

    1. paragraf:öğretici

    2.paragraf:mizahi

    3.paragraf:duygusal

    diğer paragraflar öğretici

    öğretici anlatım türü ağır basmaktadır.

    nesir geleneğine(deneme) aittir.

    12-işlemezdi.Çünkü yazar öznel bir bakış açısıyla temayı ele almıştır.Bir başka yazar batının doğuyu örnek alması gerektiğini savunabilirdi.

    Batının teknik olarak gelişmesine rağmen bazı değerlerini kaybettiğini, bu değerler bakımından bize özendiğini dile getirebilirdi.örneğin aile kavramının batıda yokolduğunu,batılıların rahat yaşama uğruna çocuk yapmak istemediklerini, bu yüzden avrupa nüfusunun hızla azaldığını dile getirebilirlerdi.

    ——————-

    sayfa 23

    soru 1

    1)nizam-ı cedit ordusu kurldu.

    2)giderleri karşılamak için nizam-ı cedit hazinesi kurldu.

    3)tersane ıslah edildi.

    4)avrupanınönemli merkezlerinde sürekli eliçlikler açıldı.

    5)resmi devlet matbaası kurldu.

    6)fransızca devletin ilk resmi yabancı dili olarak kabul edildi.

    7)merkeze bağlı eyaletler yeniden düzenlendi.

    (bu yenilikler askeri,mali,kültürel alnları kapsamaktadır.)

    soru 2

    yazmamışm….

    soru 3

    yapılan yenilikler toplum haytını kapsar.yapılan yenilikler bir şekilde halkı etkilemiştir.fermanın içerdiği yenilikler halkın karşılaştığı sorunlara çözüm yolu getirmiştir.

    soru 4

    osmanlınn aydınları istemekteydi.çünkü osmanlı devletinin batılı devletlerin gerisinde kaldıklarını düşünüyorlardı.

    soru 5

    birçok yenilk yaplımış. bu yenilklerin yapılması zamn almıştır.halk bu yeniliklere karşı çıkmşıtır.edebiyt alnnda yapıln yenilkleri halkın içine sinmedği için geç olmuştur.

    —————–

    sayfa 24

    soru1.

    ikiside öğretici metinlerdir.bilgi vermek amaçtır.

    soru2.

    söylenebilir.çünkü sürekli tekrarlanan söz tekrarları var.

    soru3.

    iki metinde de harp den bahsediyor. batılılaşmayı yansıtıyor.

    soru4.

    terimler:roman,mübalağa,edebiyat,tenkit(eleştiri), makale,müellif(yazar),şiir

    kavramlar:edebiyat ı cedide, edebiyat tarihi

    gün****k hayata ait kelime ve kelime grupları:tesadüf etmek,ilham almak,ecnebi

    soru5.

    bir metinde anlaşılması güç kelimeler varsa anlatımı kapalı kılar.metinde yabancı sözcükler olduğu için anlatımında ağırlık var.metin için ağır bir dil kullanılmış.ama dönemde yaşayanlara göre bu dil sade görülebilir.

    soru6.

    öğretici

    soru7.

    makale geleneğinin devamıdır.(öğretici metin geleneği de olabilir arkadaşlar ama öğretmen bize bunu da söylemişti)

    soru8.

    yazar kendi hayatından esinlenerek bu eseri yazmıştır.yazar etkilendikleri olayları eserlerine yansıtabiliyor. Peyami Safa bazı eserlerinde de hastalığından (kemik hastalığı) izler yansıtmış.

    ——————

    sayfa 25.

    soru1.

    okuyanın gözünde canlanması için betimlemelere yer verir, resimlerle de görülmesi gerektiğini düşündüğüm yerleri okuyucuya gösterirdim.

    soru2.

    a)kelimeler:nehir,tuna,köprü,Fırat

    kelime grupları:Galata köprüsü,Carablus Köprüsü

    cümleler:Fırat’ı Carablus’da görmeli

    b)motifler anlatımı güçlendiriyor.konuyu pekiştirmek için kullanıyor.

    soru3.

    (sırasıyla) 2-1-4-6-5-3 diye baştan aşağıya yazın arkadaşlar

    soru4.

    eserlerde halka yönelme, memleket sıkıntısını anlatması Cumhuriyet döneminde başlamıştır.Cumhuriyet döneminin özelliği memleket ve insanlar hakkında bilgi vermesidir.bunu da eserlerinde görüyoruz.

    soru5.

    arkadaşlar bu sorunun cevap ı isteğe bağlıdır herkes kendisine göre cevap verdi sınıfımızda.

    soru6.

    milli edebiyat döneminde anadolu coğrafyasını anlatan eserlere rastlanır.biz burdan yola çıkarak akımın milliyetcilik akımı olduğu kanısına vardık.

    soru7.

    gereksiz tekrarlar yok.metin açık ,duru, akıcı,anlaşılabilirdir.

    soru8.

    istasyon:terim

    her nehrin kemali zevalindedir:cümle

    demir yolu:terim

    hoş geldin:günlük hayatta kullanılan cümle

    tünel:terim

    göz adesesi:kavram

    bin kilometre:terim

    balkanlar:kavram

    bayrak:kavram

    tuna illeri:kavram

    tezgahın böğründeki demir bir mekik:günlük hayatta kullanılan cümle

    hendese:terim

    haliç:kavram

    soru9.halk diline yakınlaşma.yazar halkın kullandığı kelimeleri metinde kullanmış.

    soru10.

    betimleyici ve öğretici anlatım türleri.

    soru11.

    gezi yazısı geleneğininn devamı.

    soru12.

    -bir yazardır

    -edebiyat ve şiir aşığıdır

    -aynı zamanda bir edebiyat tarihçisi

    -sanatlı bir üslübu vardır

    -renkli bir anlatımı vardır

    -iyi bir gözlemcidir.

    ——————–

    Sayfa 36 tablo

    cumhuriyet dön. öğr. metinleri – - önceki dön. ait öğr. metinler

    Benzerlikler

    * Bilgi vermek amaçlı olmaları, öğretmeye ve düsündürmeye yönelik olmalarıdır.

    Farklılıklar

    Kelime

    türkçe kelimeler Fransızca,arapça,farsça kelimeler

    kullanılmıştır . kullanılmıştır.

    Kelime grupları

    Halk söyleyişlerine ait anlaşılmayan,ağır,arapça,farsça

    kelime gruplarıdır. tamlamalar.

    DiL kuralları

    Türkçe dilinin kurallarıdır. arapça,farsça,türkçe kuralları.

    ————–

    sayfa:35 Cumhuriyet dönemi öğretici metinleri tablosu

    Yapı: Düz yazı

    Tema: milli konular, batılılaşma,anadolu’ya yönelme

    Dil ve anlatım: dili sade, halkın anlayabilecegi bir dil kullanılmıştır,duru,yalın,açık,süssüz

  117. 138

    deniz demiş,

    sayfa 33,34,35 …….

  118. 139

    melisa demiş,

    ben hiç bişi anlamdım ki yha vlaaaa

  119. 140

    bokunu yemiş demiş,

    abooooovv bokumu yidim

  120. 141

    bokunu yemiş demiş demiş demiş,

    demiş yimiş

  121. 142

    esra demiş,

    ooff ya çoooooooooook karısık anlayana kadar sıctım haaa pöööööööööööööf

  122. 143

    esra demiş,

    yaa bi cevap yazın laaaaaaa ana öfffffffff sıcacam ha azınıza :D

  123. 144

    Anonim demiş,

    bu ne yav bok gibi çok karısık

  124. 145

    serenay demiş,

    gerçekten süperrr olmuş ödevimin hepsini yaptımm .:)

  125. 146

    Anonim demiş,

    hiç beğenmedim eski kitabın cevapları var


Comment RSS · TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logo

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ photo

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: