Türk Edebiyatı kitabı 9. sınıf Lise 1 etkinlik ödev ve sorular
——————————————————————————–
=NAZIM BİRİMİ DÖRTLÜKTÜR.DİVAN EDEBİYATI,NAZIM ŞEKLİDİR.HALK EDEBİYATINDAKİ TÜRKÜYE BENZER.EZGİYLE SÖYLENİR.ŞARKI TÜRLERİNİN DİVAN EDEBİYATINA KAZANDIRDIĞI BİR TÜRDÜR.KAFİYE DÜZENİ aaaaa,bbba,ccca ŞEKLİNDEDİR.ARUZ ÖLÇÜSÜYLE YAZILIR.DÖRTLÜKLERİN SON DİZELERİ NAKARATTIR.
ARKADAŞLAR DAHA YAZACAM BEKLEYİN
TÜRKÜ=BENTLERDEN OLUŞAN NAZIM ŞEKLİDİR.8Lİ VE 11Lİ HECE ÖLÇÜSÜYLE YAZILIR.ŞARKI GİBİ EZGİYLE SÖYLENİR.
ARKADAŞLAR DAHA YAZACAM BEKLEYİN
SONE=2 DÖRTLÜK 2 3′LÜKTEN OLUŞAN 14 DİZELİK BATI EDEBİYATI NAZIM ŞEKLİDİR.EDEBİYATIMIZDA EN ÇOK SERVET-İ FÜNÜNCULAR TARAFINDAN KULLANILMIŞTIR.KAFİYE ŞEMASI abba,ccd,eed ŞEKLİNDEDİR.
SAYFA 45 TEKİ 6. SORUNUN CEVAOLARI ARKADAŞLAR YAZARIN İSMİNİ VERDİĞİM YERİN ÜSTÜNE YAZIN ARKADAŞLAR : ENDERUNLU VASIF=ŞARKI dörtlüklerden olşur.Divan edebiyatıdır. ANONİM=TÜRKÜ 8′li ve 11′li hece ölçüsüyle yazılmıştır.ezgiyle söylenir. FUZULİ=KASİDE beyit sayısı 33-99 arasında değişir.kendini övdüğünü görüyoruz. NECİP FAZIL KISAKÜREK=SONE BAKİ=GAZEL aruz ölçüsüyle yazılıştır.
50. ssayfada şiirin adı yavrum 51 1.d 1.y boşlukta aşk 3. cvp da e bu kadar daha bulan vrsa banada yazsn
SORU 1: farklı düşünceleresahip olma,farklı duygular hissetme,farklı ortamlarda bulunma,farklı bir hayat sürme,farklı genelliklere baglı baqlı kalma vs.
SORU 2 : Çok iyi okumak . kafiye,ahenk,ölçü gibi ölçütler göz önünde bulundurulmalıdır. düşünce üretmek.
SoRu 3 :NeciP fazıl kısaKürek şiirde yagmuru,konu edinmiş ve ondan bahsedilmiştir.Necip fazıl bu şiiri yazdıgında karadenizdeymiş
sayfa 51 1.ikiside yanlış.2.boşluk doldurmada tema aşktır.3.cevap A’dır.4.tema ölümdür.
2:TEMANIN GERÇEKLİKLE İLİŞKİSİ VARDIR.ŞİİRİN TEMASI BAYRAK SEVGİSİ
3:BAYRAKBİR SÜSE,KIZ KARDEŞİNİN GELİNLİĞİNE,ŞEHİDİN SON ÖRTÜSÜNE,SAVAŞIN KARTALINA VEÇİÇEGE BENZETİLİYOR
sayfa 51:
ölçme ve değerlendirme:
1-Y,Y
2-karşılıksız aşk
3-E
4-ölümden sonra doğaya dönme isteği
sayfa 54:
ölçme ve değerlendirme:
1-Y,D
2-1.boşluk:yan
2.boşluk:zengin
3-C
4-anlatıma zenginlik katmak için,farklı anlamlar oluşturmak için
5-üstte mecaz anlam alttakinde gerçek anlam kullanılmıştır.
sayfa 56:
ŞİİR GELENEĞİNİN ÖZELLİKLERİ:
-belirli bir nazım birimi yok
-serbest ölçü kullanılmıştır.
-belirli bir uyak düzeni yok
-konusu herşey olabilir.
-yabancı kelimeler yoktur
-imgeler olduğundan anlaşılması zor
-dil bakımından zengindir
sayfa 57:
ölçme ve değerlendirme:
1-D,Y
2-C
3-halk edebiyatı
4-mahlas kullanılmıştır.ikisinin de teması aşktır.11li hece ölçüsü kullanılmıştır.nazım birimi dörtlüktür.halk edebiyatı
sayfa 42:
koşma:-halk edebiyatı nazım şeklidir.
-11li hece ölçüsü kullanılmıştır.
-redif,yarım uyak vardır.
-sade anlaşılır bir dil vardır.
-nazım birimi dörtlüktür.
gazel:-divan edebiyatı
-ölçüsü aruz ölçüsüdür.
-nazım birimi beyittir.
-mahlas vardır.
-anlaşılması zordur
-en az 5 beyit, en çok 15 beyitten oluşur.
-ilk beyit matla
geçen seneki kitaptan yaptım kontrol edin
sayfa 67:
2)-çocuğun ateşlenmesi
-doktorun gelmesi
-annenin telaşlanması
-çocuğun iyileşmesi
-annenin korkusu
sayfa 60:1)dört birimden luşmuştur
3)akşam yine akşam yine akşam
göllerde bu dem bir kamış olsam
64)=1.=>”D” ”y”
67)=1.=>hikaye metnin de anlam kaybı daha az olurdu çünkü redif ve kafi
ye kullanılmamıştır
68)=3.gerçek hayatta yaşanılır niteliktedir yani yaşanılabilir
71)=1.”D” ”Y”
71)=2.=>çaban ve kır yaşamını,doğa güzelliklerini anlatan şiir ”PASTORAL ŞİİRDİR”
=>amacı bilgi ve öğüt vermek,yol göstermek olan şiir ”DİDAKTİK ŞİİR”
=>bir kişiyi,bir durumu veya olayı yermeye,toplumun aksayan yönlerini iğnelemeye yönelik şiir ”SATİRİK ŞİİRDİR”
71)=3.manzumelerin sanatsal özellik taşıyanlarına MENSUR denir
71)=4.cevap A)her iki şiirde de kafiye kullanılmıştır
olcme degerlendırme;1.soru,Y D
2.soru;anlam ıfade eder tema etrafında toplanır.
3.soru;E
4.soru;C
5.soru;askı yorumlamıs bırbırlerıne kavusamadıgını anlatmıs
78= ok şiiri nazım biri 4 lüktür 11 hece ölçüsüyle yazılmıştır
79= 7 li hece ölçüsüyle yazılmış şiiirde hayatı agır yaşam koşullarından sıkılan daplar başbaşa bırakmak istemesini anlatır pastoral şiirdir içinde dogal olayları anlatır
81 = davet şiiri birim sayısı 4 lüktür serbesr nazım şekli serbest hece ölçüsü
84= 1 d=y
2=fenasüp
3=c
4= d
5= tevriye sanatı
sayfa 84:
ölçme ve değerlendirme:
1-D,Y
2-uygunluk(tenasüp)
3-C
4-D
5-hüsn-ü tahlil sanatı ile açık istiare vardır.
sayfa 86:
2.ünite ölçme değerlendirme:
1-Y,D
2-didaktik
3-modern şiir
4-D
5-telmih
6-E
7-D
8-E
9-E
10-A
sayfa 87:bulmaca:
1-zihniyet
2-yöntem
3-türkü
4-manzume
5-didaktik
6-koşma
7-kafiye
8-ahenk
9-aruz
10-beyit
11-aliterasyon
12-epik
sayfa 80;1.sorusu;dıdaktık bıır sıırdır.
7 lık hece olcusuyle yazılmısıtr.
3.soru;1.konuda;
kendı ıcınden ne hıssederse onu yaptıgını soyluyor.
2.konuda
evlerın bınaların olusaumunu bınaların ve evlerın yok olusmunu anlatıyor.
3.konuda;
velvelerın oldugu gun tukenmesını(bıtmesını)soyluyor.
81.9.soru;;
tezat sanatı:zıt kavramlarınnın bır arada kullanılması cennet =cehennem gıbı
tesbıh sanatı;benzeyen benzetme sanatı edatlı sanat tek unsuru ıstıare
sayfa 82;1.soru;;
nazım bırımı beyıttır.
kafıye kullanılmıstır.
hece olcusu vardır.
mubalaga sanatı kullanılmısıttr.
3.soru::
camı avlusundan bahsedıyor. bu camınınde eskı oldugunu soyluyor..
sayfa 83;;1.soru;nazım seklı 2 lı dızelerden olusmustur.
hece olcusu yoktur.
kafıye duzenlı degıldır.
duygusal lırık bır sıırdır.
3.soru;;
benzetme
4.soru;;
sevgılıye duyulan özlem onu hatırlamak.sevgıluye dyulan ozlem var.saırın sevdıgıne olan özlemm
6.soru;;
hasret konus vardır.ışık=somuttur.
7.soru;;kısılestırme sanataı kullanıolmısıtç
8.soru;;ask ve hasret bakımından lırık bır sıır.
olcme degerlendırme;;1.soru;;
D Y
2.soru,;kısılestırme yanı teshıs sanatı nvardır.
3.soru;;E
=NAZIM BİRİMİ DÖRTLÜKTÜR.DİVAN EDEBİYATI,NAZIM ŞEKLİDİR.HALK EDEBİYATINDAKİ TÜRKÜYE BENZER.EZGİYLE SÖYLENİR.ŞARKI TÜRLERİNİN DİVAN EDEBİYATINA KAZANDIRDIĞI BİR TÜRDÜR.KAFİYE DÜZENİ aaaaa,bbba,ccca ŞEKLİNDEDİR.ARUZ ÖLÇÜSÜYLE YAZILIR.DÖRTLÜKLERİN SON DİZELERİ NAKARATTIR.
ARKADAŞLAR DAHA YAZACAM BEKLEYİN
TÜRKÜ=BENTLERDEN OLUŞAN NAZIM ŞEKLİDİR.8Lİ VE 11Lİ HECE ÖLÇÜSÜYLE YAZILIR.ŞARKI GİBİ EZGİYLE SÖYLENİR.
ARKADAŞLAR DAHA YAZACAM BEKLEYİN
SONE=2 DÖRTLÜK 2 3′LÜKTEN OLUŞAN 14 DİZELİK BATI EDEBİYATI NAZIM ŞEKLİDİR.EDEBİYATIMIZDA EN ÇOK SERVET-İ FÜNÜNCULAR TARAFINDAN KULLANILMIŞTIR.KAFİYE ŞEMASI abba,ccd,eed ŞEKLİNDEDİR.
SAYFA 45 TEKİ 6. SORUNUN CEVAOLARI ARKADAŞLAR YAZARIN İSMİNİ VERDİĞİM YERİN ÜSTÜNE YAZIN ARKADAŞLAR : ENDERUNLU VASIF=ŞARKI dörtlüklerden olşur.Divan edebiyatıdır. ANONİM=TÜRKÜ 8′li ve 11′li hece ölçüsüyle yazılmıştır.ezgiyle söylenir. FUZULİ=KASİDE beyit sayısı 33-99 arasında değişir.kendini övdüğünü görüyoruz. NECİP FAZIL KISAKÜREK=SONE BAKİ=GAZEL aruz ölçüsüyle yazılıştır.
50. ssayfada şiirin adı yavrum 51 1.d 1.y boşlukta aşk 3. cvp da e bu kadar daha bulan vrsa banada yazsn
SORU 1: farklı düşünceleresahip olma,farklı duygular hissetme,farklı ortamlarda bulunma,farklı bir hayat sürme,farklı genelliklere baglı baqlı kalma vs.
SORU 2 : Çok iyi okumak . kafiye,ahenk,ölçü gibi ölçütler göz önünde bulundurulmalıdır. düşünce üretmek.
SoRu 3 :NeciP fazıl kısaKürek şiirde yagmuru,konu edinmiş ve ondan bahsedilmiştir.Necip fazıl bu şiiri yazdıgında karadenizdeymiş
sayfa 51 1.ikiside yanlış.2.boşluk doldurmada tema aşktır.3.cevap A’dır.4.tema ölümdür.
2:TEMANIN GERÇEKLİKLE İLİŞKİSİ VARDIR.ŞİİRİN TEMASI BAYRAK SEVGİSİ
3:BAYRAKBİR SÜSE,KIZ KARDEŞİNİN GELİNLİĞİNE,ŞEHİDİN SON ÖRTÜSÜNE,SAVAŞIN KARTALINA VEÇİÇEGE BENZETİLİYOR
sayfa 51:
ölçme ve değerlendirme:
1-Y,Y
2-karşılıksız aşk
3-E
4-ölümden sonra doğaya dönme isteği
sayfa 54:
ölçme ve değerlendirme:
1-Y,D
2-1.boşluk:yan
2.boşluk:zengin
3-C
4-anlatıma zenginlik katmak için,farklı anlamlar oluşturmak için
5-üstte mecaz anlam alttakinde gerçek anlam kullanılmıştır.
sayfa 56:
ŞİİR GELENEĞİNİN ÖZELLİKLERİ:
-belirli bir nazım birimi yok
-serbest ölçü kullanılmıştır.
-belirli bir uyak düzeni yok
-konusu herşey olabilir.
-yabancı kelimeler yoktur
-imgeler olduğundan anlaşılması zor
-dil bakımından zengindir
sayfa 57:
ölçme ve değerlendirme:
1-D,Y
2-C
3-halk edebiyatı
4-mahlas kullanılmıştır.ikisinin de teması aşktır.11li hece ölçüsü kullanılmıştır.nazım birimi dörtlüktür.halk edebiyatı
sayfa 42:
koşma:-halk edebiyatı nazım şeklidir.
-11li hece ölçüsü kullanılmıştır.
-redif,yarım uyak vardır.
-sade anlaşılır bir dil vardır.
-nazım birimi dörtlüktür.
gazel:-divan edebiyatı
-ölçüsü aruz ölçüsüdür.
-nazım birimi beyittir.
-mahlas vardır.
-anlaşılması zordur
-en az 5 beyit, en çok 15 beyitten oluşur.
-ilk beyit matla
geçen seneki kitaptan yaptım kontrol edin
sayfa 67:
2)-çocuğun ateşlenmesi
-doktorun gelmesi
-annenin telaşlanması
-çocuğun iyileşmesi
-annenin korkusu
sayfa 60:1)dört birimden luşmuştur
3)akşam yine akşam yine akşam
göllerde bu dem bir kamış olsam
64)=1.=>”D” ”y”
67)=1.=>hikaye metnin de anlam kaybı daha az olurdu çünkü redif ve kafi
ye kullanılmamıştır
68)=3.gerçek hayatta yaşanılır niteliktedir yani yaşanılabilir
71)=1.”D” ”Y”
71)=2.=>çaban ve kır yaşamını,doğa güzelliklerini anlatan şiir ”PASTORAL ŞİİRDİR”
=>amacı bilgi ve öğüt vermek,yol göstermek olan şiir ”DİDAKTİK ŞİİR”
=>bir kişiyi,bir durumu veya olayı yermeye,toplumun aksayan yönlerini iğnelemeye yönelik şiir ”SATİRİK ŞİİRDİR”
71)=3.manzumelerin sanatsal özellik taşıyanlarına MENSUR denir
71)=4.cevap A)her iki şiirde de kafiye kullanılmıştır
olcme degerlendırme;1.soru,Y D
2.soru;anlam ıfade eder tema etrafında toplanır.
3.soru;E
4.soru;C
5.soru;askı yorumlamıs bırbırlerıne kavusamadıgını anlatmıs
78= ok şiiri nazım biri 4 lüktür 11 hece ölçüsüyle yazılmıştır
79= 7 li hece ölçüsüyle yazılmış şiiirde hayatı agır yaşam koşullarından sıkılan daplar başbaşa bırakmak istemesini anlatır pastoral şiirdir içinde dogal olayları anlatır
81 = davet şiiri birim sayısı 4 lüktür serbesr nazım şekli serbest hece ölçüsü
84= 1 d=y
2=fenasüp
3=c
4= d
5= tevriye sanatı
sayfa 84:
ölçme ve değerlendirme:
1-D,Y
2-uygunluk(tenasüp)
3-C
4-D
5-hüsn-ü tahlil sanatı ile açık istiare vardır.
sayfa 86:
2.ünite ölçme değerlendirme:
1-Y,D
2-didaktik
3-modern şiir
4-D
5-telmih
6-E
7-D
8-E
9-E
10-A
sayfa 87:bulmaca:
1-zihniyet
2-yöntem
3-türkü
4-manzume
5-didaktik
6-koşma
7-kafiye
8-ahenk
9-aruz
10-beyit
11-aliterasyon
12-epik
sayfa 80;1.sorusu;dıdaktık bıır sıırdır.
7 lık hece olcusuyle yazılmısıtr.
3.soru;1.konuda;
kendı ıcınden ne hıssederse onu yaptıgını soyluyor.
2.konuda
evlerın bınaların olusaumunu bınaların ve evlerın yok olusmunu anlatıyor.
3.konuda;
velvelerın oldugu gun tukenmesını(bıtmesını)soyluyor.
81.9.soru;;
tezat sanatı:zıt kavramlarınnın bır arada kullanılması cennet =cehennem gıbı
tesbıh sanatı;benzeyen benzetme sanatı edatlı sanat tek unsuru ıstıare
sayfa 82;1.soru;;
nazım bırımı beyıttır.
kafıye kullanılmıstır.
hece olcusu vardır.
mubalaga sanatı kullanılmısıttr.
3.soru::
camı avlusundan bahsedıyor. bu camınınde eskı oldugunu soyluyor..
sayfa 83;;1.soru;nazım seklı 2 lı dızelerden olusmustur.
hece olcusu yoktur.
kafıye duzenlı degıldır.
duygusal lırık bır sıırdır.
3.soru;;
benzetme
4.soru;;
sevgılıye duyulan özlem onu hatırlamak.sevgıluye dyulan ozlem var.saırın sevdıgıne olan özlemm
6.soru;;
hasret konus vardır.ışık=somuttur.
7.soru;;kısılestırme sanataı kullanıolmısıtç
8.soru;;ask ve hasret bakımından lırık bır sıır.
olcme degerlendırme;;1.soru;;
D Y
2.soru,;kısılestırme yanı teshıs sanatı nvardır.
3.soru;;E
qamse said,
04/10/2009 @ 20.51
süpeR ama biraz kaRısk düzeltRsnz dahada gsL oLr biraz zor alsasılıo ama emeqe saygı =)
bok said,
16/11/2011 @ 20.51
kes lan
burak said,
04/10/2009 @ 20.51
iyiki cevapları veriyorsunuz
yasin said,
02/11/2010 @ 20.51
gözelllllllllllllllllllllll
burak said,
04/10/2009 @ 20.51
gelene gecene vereyoruzunuz
Anonim said,
04/10/2009 @ 20.51
bide ilk sayfaları wersenizzz 😦 :@
merve said,
05/10/2009 @ 20.51
yaaa ilk sayfalrı verseydiniz ne gzl olurdu yaa
aa said,
05/10/2009 @ 20.51
aa olmazzzzz
elif said,
07/10/2009 @ 20.51
yha daha okul yeni başladı abi be neden 40. 50. sayfaların cewaplarını yazıyonuz ilk sayfaları yapsaydınız daha iyi olurdu ama neyse 🙂
buda işimize ilerde yarar :)(:
cansu said,
07/10/2009 @ 20.51
ilk sayfaları daha önemli bizim için ya :S puffff
saffet said,
07/10/2009 @ 20.51
ya kardeşim bunebişim cevaplar lan
duygu said,
08/10/2009 @ 20.51
nan 10 sınıfım ben 10 sınıf istiommm
. . . . . said,
08/10/2009 @ 20.51
anamadım hıc bıse sacma geldı bana bıras … . . .
kader mahkumu said,
09/10/2009 @ 20.51
ilk sayfalarda koyun yav
kader mahkumu said,
09/10/2009 @ 20.51
ilk sayfalarına koysanız ne güzel olcak
ilknur said,
10/10/2009 @ 20.51
bu ne yha adam gibi bi site yapın ilk sayfalar nerde??????
Anonim said,
09/12/2010 @ 20.51
nasl öğrencisinki otur kendin yap
anonim said,
09/12/2010 @ 20.51
sen nasıl öğrencisin otur kendin yap salakmı ne ya
bok said,
16/11/2011 @ 20.51
bokumu yidim nidiyim ki işmdi
Anonim said,
10/10/2009 @ 20.51
ilk sayfalar yok mu?
tgc said,
10/10/2009 @ 20.51
ilk sayfalar yok mu yaww??!!!
duygu said,
11/10/2009 @ 20.51
bence süper tam vaktinde açmışım ellerinize sağlık…
Zafer Yıldız said,
11/10/2009 @ 20.51
Keşqe 1den baŞlasaydı :S
gs said,
12/10/2009 @ 20.51
iyi bence güzel
yağmur said,
12/10/2009 @ 20.51
yaa daha okul yeni başladı biz daha ilk ünitedeyiz neden kitabın ilk sayfalarını vermiyorsunuz da kitabın ortalarında başlıyorsunuz.saçmalağa bak yaa yinede teşekkür ederim
bedir said,
12/10/2009 @ 20.51
ulen ilk sayfalar nerde bn bunları başka siteden kopyaladım zaten ilk sayfalar bnm için önemli hoca dırdır yapıyo hani öddevler diye zaten bn de nette var mı ki bnde olsun diyom 😀
bedir said,
12/10/2009 @ 20.51
böle bi saçmalık olmaz sanki tüm siteler inadına bırakmıyo ilk sayfaları ulannnn bn de bedir sem bu neti altını üstünü dagıtırım yine bulurum lennnnn
isim vermek istemeyen bi öğrenci said,
13/10/2009 @ 20.51
bi yanıtta benden ilk defa bi siteye yorum yazıyorum.süper site süpersiniz
hilal dündar said,
13/10/2009 @ 20.51
harbi nerde bu ilk kısımlar
Anonim said,
08/12/2011 @ 20.51
ya öylemi
hilal dündar said,
13/10/2009 @ 20.51
aslında süper tesekkürler
pelin said,
13/10/2009 @ 20.51
sayfa 11 de verseniz ei olacak
ayşenur said,
13/10/2009 @ 20.51
yha ilk sayfalar nerdee:((
Akyazı/Kuzuluktan bir öğrenci said,
14/10/2009 @ 20.51
arkadaşlar doğru sölüyo ilk sayfalar önemli okullar yenı açıldı ödevler ordan ama yinede güzel teşekkürler böle bi uğraşımda bulunduğunuz için
Anonim said,
15/10/2009 @ 20.51
çok saçma
sıgır said,
11/12/2009 @ 20.51
bu nelaa
hessın said,
15/10/2009 @ 20.51
ılk sayfaları iştiommm
deniz said,
20/10/2009 @ 20.51
keşke 28 ve 29’u verseydnz ya çok ii olurduuu lütfen vern……………..
canpolat said,
21/10/2009 @ 20.51
ilk sayfaları verseniz daha güzel olur
C.RONALDO said,
21/10/2009 @ 20.51
TEŞEKKÜR EDİYORUM
Anonim said,
29/10/2009 @ 20.51
bu yaptığınızın hiç faydası yok
gökçe said,
01/11/2009 @ 20.51
süper olmus ya cok işimize yaradı
aaaaa said,
01/11/2009 @ 20.51
ya niye ilk sayfaları
göstermsdiniz<
aaaaa said,
01/11/2009 @ 20.51
bak ağlayacam ha,
zeyli02 said,
02/11/2009 @ 20.51
9.sınıf edebiyat cecapları
ece said,
07/11/2009 @ 20.51
süpersiniz elinize sağlık
sema said,
08/11/2009 @ 20.51
peki niye okuyoruz ne bu yanlış birşey yapıyorsunuz
qbra said,
09/11/2009 @ 20.51
yha kitabın ilk sayfalarını nie wermiosnz anlamıorm qie en önemli yerleri yok
irem said,
11/11/2009 @ 20.51
ya lütfen biliyorsanız yazın
haydar said,
15/11/2009 @ 20.51
kardeşim bu ne böyle kafanızdan uyduruyosunuz ne alaka sayfa 54 ün cavapları diyo açıyoruz mal mal şeyler yazmışssınız ya akıllıca yapın işinizi yada hiç yapmayın malmısınız nesiniz ya
furkan said,
15/11/2009 @ 20.51
bu ne biçim bişi 51 sayfa dio yukarısına bakıom 45 i arıcam 80 yazıo ordada
Anonim said,
05/01/2016 @ 20.51
şiir geleneğinin
furkan said,
15/11/2009 @ 20.51
nese arkadaşlar allah zihin açıklığı versin herkeze ii seneler ii dersler wala ben hiç bişi anlamadım allah yardımcınız olsun
mahmut kocasakal said,
03/12/2009 @ 20.51
cok karısık düzenlene bilir
gamze said,
05/12/2009 @ 20.51
bencede çok karışık zor anlaşılıyo aradığımı hemen bulamıyorum
reyhan said,
05/12/2009 @ 20.51
kardeşim millet açıyo siteyi yazıyo cevapları ne fayda okumaylım o zaman işte internti bu yüzden kötü olarak adlandırıyolrlar yazık bize
YASEMİN said,
10/12/2009 @ 20.51
ya iii güsel veriyonuzda hepsini verin sırayla verin bizim için daha iii olur…..
…..LÜTFEN…..[NANKÖRLÜK GİBİ ANLAŞILMASIN LÜTFEN]
YİNE DE SAAOLUN XD
GÜLAY said,
10/12/2009 @ 20.51
MAL GİBİ BİRAZDA 8.SINIFLARINKİNİ VERİN…DEDİKODUCU PİS HERİFLER…
TABİKİ ESPİRİYDİ SÜPER SAAOLUN MUCK….
ali said,
13/12/2009 @ 20.51
hacı bunun 61-62-63-64 nerde yaw en önemli yerLeri 😀
merve said,
14/12/2009 @ 20.51
ya cevaları veriyosunuz ama bazı sayfalr yok onlarıda koyarsanız sevinim daha iyi olacak
işte bu ben said,
14/12/2009 @ 20.51
süpersiniz yaaaaaaaaaa fakat çok karışık ve bazı sayfalar yok ama genede çooooooook teşekkürlerrrrrrrrrrr???!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonim said,
28/12/2009 @ 20.51
ellerineze kollarınıza sağlık çok güzel olmuş ama bunun bazı sayfaları yok,, olsada cevaplarını yazmamışsınız olsun öbür sayfalarda işime yaradı çok sağolun:D:D:D:D
ha bu arada şu küfür eden arkadaş kimse lütfen küfür edecekse bura iletisini yazmasın…
Anonim said,
28/12/2009 @ 20.51
arkadaşlar yapanların emeklerine saygı lütfennnnnnn……….:):):):):):)
Anonim said,
28/12/2009 @ 20.51
küfür etmeyin rica ediyorum
Anonim said,
28/12/2009 @ 20.51
:D:D:D:D:DD:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D::D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Anonim said,
04/01/2010 @ 20.51
bari bi güzellik yapcanız hepsini koyun yaw
Furkan said,
31/01/2010 @ 20.51
mütişsin be çok işime yaradı sağol.
ırmak kara said,
31/01/2010 @ 20.51
emağinize sağlık çok thank you
fırat said,
09/02/2010 @ 20.51
ya ik sayfalar olsaydı keşke
Anonim said,
10/02/2010 @ 20.51
öçç
Anonim said,
10/02/2010 @ 20.51
gerçekten çok teşekkürler
Anonim said,
10/02/2010 @ 20.51
teşekkür ederim
Anonim said,
10/02/2010 @ 20.51
w
hasan said,
11/02/2010 @ 20.51
çok güsl olmş emeğe sayqı beyler 😀
fd said,
13/02/2010 @ 20.51
dsasad
fd said,
13/02/2010 @ 20.51
mal gibi yarısı yok
hasna said,
13/02/2010 @ 20.51
berbat olmş
ALPER ] *GÖKSU said,
15/02/2010 @ 20.51
Devamını diliyor , Teşekkür ediyorum .
ecem said,
18/02/2010 @ 20.51
çok güzeldi sagolun
derya nur said,
23/02/2010 @ 20.51
ÇOK GÜZEL OLMUŞ AMA KATIŞIK DİĞER SİTEDEN DAHA GÜZEL
sanane said,
23/02/2010 @ 20.51
berbat olmuş
sanane said,
23/02/2010 @ 20.51
herşey karman çorman
kadir said,
06/03/2010 @ 20.51
Çok güsel olmuş elinize sağlııkkk bu sayede sözlü notum 100 geldi
Anonim said,
07/03/2010 @ 20.51
eh işte idare eder
ceyda said,
08/03/2010 @ 20.51
aranizda arki arayan varmi
Muazzez said,
09/03/2010 @ 20.51
Cok güzel ama tüm sorularn cvpları olsa dhada gzl olurdu
büşra said,
10/03/2010 @ 20.51
ya kardeşim 90 sayfalar yokmu ya
yok said,
13/03/2010 @ 20.51
lan çok salak lar yha nie tüm sayfaları wermiolar adam gibi çok inekler yhaaaaaaa
yok said,
17/03/2010 @ 20.51
bok gibi aynı dewamı nerde bunların
bok said,
16/11/2011 @ 20.51
lütfen hakaret etmeyin alınıyorum
Anonim said,
20/03/2010 @ 20.51
bu ne biçim site yha
sinem said,
29/03/2010 @ 20.51
la millet sonucta emek harcanmış yanlışta doruda olsa yapmışlar bişeler thnks ettk yapanlara:)
annen said,
31/03/2010 @ 20.51
mallllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
annen said,
31/03/2010 @ 20.51
mal lar
Anonim said,
27/04/2010 @ 20.51
YAVVVVVVVVV 145. sayfayı istiom
Anonim said,
28/09/2010 @ 20.51
ilk sayfalar ltfn
anonim said,
29/09/2010 @ 20.51
bunlar geçen senin mi yaa bu senekiler farklı galibaa cevap verirseniz sevinirimm.
tülay said,
03/10/2010 @ 20.51
çok güzel
Anonim said,
10/10/2010 @ 20.51
ne saçma şey ya hiç bişey anlaşılmıyo
Anonim said,
10/10/2010 @ 20.51
katılayorum
Anonim said,
12/10/2010 @ 20.51
ya bu ne yaa hhiç bi işime yaramadı lan 😦 😦
Anonim said,
13/10/2010 @ 20.51
doğru konuş lan
Anonim said,
13/10/2010 @ 20.51
sy:84 1)d.y 2)boşluk tenasüp teşhis 3)c 4)d 5)hüsnü-ü tahlil sanatı ile açık istiare wardır.
Anonim said,
18/10/2010 @ 20.51
tskkurler
hepsi doğru
Anonim said,
20/10/2010 @ 20.51
önemli değil
bokunu yemiş demiş demiş said,
16/11/2011 @ 20.51
ilk defa kendi sorularını cevaplayan birini gördümm
seval said,
19/10/2010 @ 20.51
ya aaradıklarım bunlar ddğilll
Anonim said,
20/10/2010 @ 20.51
syfalarını söyleyin cevap yazayım
Anonim said,
20/10/2010 @ 20.51
syfayı yaz cevaplarını yazarım
Anonim said,
20/10/2010 @ 20.51
syfa söyle cvplarını yazim
Anonim said,
20/10/2010 @ 20.51
sy 35 1.cevap;ana renklerin dışında renkler bir takım benzetmelerle kullanılır.fıstık yeşili,çimen yeşil……..gibi 2.cevap)bu durum dilinde belli bir karşılama gücü oldugunu,bu gücün dışına çıkıldığı zaman dile bir takım benzetmelerle farklı anlamlar yüklediğini görmektedir… işinize yarar inşallah arkadaşlarım…..
Anonim said,
20/10/2010 @ 20.51
syf:57)1.cevap:d,y2.cvp:c 3.cvp:halk edebiyatı 4.cvp:mahlas kullanılmıştır.
fatoş said,
21/10/2010 @ 20.51
yaaa bu ne biçim cevaplar yazdığınız sayfaların cevapları böyle değil ki ne biçim site b
bu ya yazdığınız cevaplar yanlış hiçbir sayfayı bulamıyorum hem ilk sayfaları verin….
42-44 ün cevapları lazım lütfen yazabilirseniz sevinirim bunlarda yanlışsa bilemem
artık…………
Anonim said,
29/10/2010 @ 20.51
ya bu geçen yılın bu seneninkileri verin offf
zz said,
27/10/2010 @ 20.51
cok gzl olmus ya tesekur ederımm
mel antik said,
02/11/2010 @ 20.51
herşey 9 lara ortaam 2 saattir 10. sınıfları arıoz fencilere de neden edebiyat dersi verirler ki?? pf
su said,
05/11/2010 @ 20.51
hiç bişey anlaşılmıyo bence ..
bnm kıtabımda böle şeyler yazmıyo taaammı
su said,
05/11/2010 @ 20.51
ayrıca bu senenın değil yha bunlar aaaaa !
damla said,
09/11/2010 @ 20.51
sız cok rahat sızsınız az duzenlii gongerın salaklar
Anonim said,
22/11/2010 @ 20.51
güzell
karasevda said,
22/11/2010 @ 20.51
çok güzel begendim..:D
karasevda said,
22/11/2010 @ 20.51
😀
eda said,
23/11/2010 @ 20.51
başka yerden almışsın )==(
Anonim said,
23/11/2010 @ 20.51
edaya katılıyorm hırsızlık bu yaptığın maal
KaRaSeVdA said,
25/11/2010 @ 20.51
heç güzel deil… 😀
Anonim said,
27/11/2010 @ 20.51
syfa 69 istiorz
meltem said,
16/12/2010 @ 20.51
ya deigim şeyi bulamadım puuuuf
rezzan said,
22/12/2010 @ 20.51
agaa bu senenin cvpları deilkii bunlarr.s ouf bu seneninde olsa süper olurduu yooh hiçbi yerdee….
Anonim said,
26/12/2010 @ 20.51
offf… bu yılın cevaplar ıolsunya
tUğÇeM said,
29/12/2010 @ 20.51
yha bu bizim kitapla aynı değil galiba hiç biri yok saçma sapan şeyler var!!
fatma said,
29/12/2010 @ 20.51
bu ne biçim cevaplar ya . …….
hiçbir sayfa birbirini tutmuyo ne biçim site ya üffffffffffffffffffffffff
Sevde said,
29/12/2010 @ 20.51
Hiç ŞiKayeT eTmEyiN çoK İşİmE YaRaDı TaKıLDığımı BaKtım 🙂 tŞqR…
Anonim said,
07/01/2011 @ 20.51
ya neden ilk satfayı yapmadınız ya pufff:(
cem said,
07/01/2011 @ 20.51
ya neden ilk sayfaları yapdınızda 40 dan 50 den başladınız ki 🙂
sema said,
21/01/2011 @ 20.51
yaa bunalrı boşwernn…. sexxxxx.
zdc said,
16/11/2011 @ 20.51
am–n kıllımı
nick yok said,
04/10/2011 @ 20.51
sayfa 4: 1.sorunun cevabında : din anlayışı,kültür farklılıkları,dil ,coğrafi konum gibi temeller ortaya atıldı.
hazırlık soruları
1. islamiyetin gelişimi, kavimler göçü, göçebe hayattan vazgeçiş vs..
2.çağdaş bir devletin kurulması, ankaranın başkent olması,halkçılığın devlet progr***** girmesi, bilimsel ve laik anlayışa dayanan milli eğitimin öngörülmesi,kadının özgürlüğü gibi toplumun çehresini değiştiren oluşumlar sanat ve edebiyat çevrelerinde de derin etkiler yapar.
3. milli edebiyat dönemindeki eserlerin konuları Cumhuriyet döneminde devam etti.Atatürk ün kişiliği, ilkeleri anlatıldı.sevinçler acılar çoşkular işlendi.
biz derste bu şekilde cevapladık.
——————-
sayfa 5: *çağdaş uygarlık seviyesine yükselmek.
*Eskiyi tamamen yok ederek yeniye ulaşmak
*Anadoluya(halka) yönelmek
—————-
SAYFA 9
1:siyasi temel;tanzimat fermanı, sosyal temel; medreselerin yıkılmış olması,fikri temel;şairlerin şarkla garp arasında kalması
2.Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında genel olarak Anadolu’ya yönelme görülür. Eserler Anadolu anlatılmış, aydınların Anadolu’yu tanımadıklarından bahsedilmiştir. Bu gibi şeylerle memleket anlayışı ortaya çıkmıştır.
3.Yenilikler: Gençlerin Anadolu’ya yönelmesi, sadece İstanbul’dan memleketin kurtulamayacağı işlenmiştir.
Anadolu’da Bir Gece: Anadolu’da ki sıkıntılar anlatılmıştır.
Tohum: Anadolu’ya yönelme işlenmiştir.
Aydınların halka yönelmesi ile birlikte kurtuluşun sadece İstanbul’dan olamayacağı anlaşılmıştır. Anadolu çoğu zaman yöneticiler ve aydınlar tarafından bir zahire ve asker deposu olarak görülmüş, gerekli hizmet devlet tarafından verilmemiştir. Yani Osmanlı’nın Anadolu’yu göz ardı etmesi aydınları Anadolu’ya dönük eserler vermeye itmiştir.
4.Cumhuriyetten önceki dönemlerde Anadolu çoğunlukla eserlere yansıtılmamıştır. Hikaye ve tiyatrolarda anlatılan olayların çoğu İstanbul’da geçmektedir. Cumhuriyetten önceki dönemler de anlatılacak olay yazar tarafından seçilir yazar olayı kurgular öyle anlatırdı. Yani yazılarda çoğunlukla sanat yapma amacı vardı. Cumhuriyetten sonraki dönemlerde ise sanat kaygısı güdülmeksizin doğrudan anlatım kullanılmıştır. Hayat olduğu gibi okuyucuya aktarılmıştır. (Türk Edebiyatında Anadolu ilk kez Çalıkuşu romanında anlatılmıştır.)
5.Genel olarak düşündüğümüzde insan topluluklarını millet yapan değerler:
– Ortak bir vatan
– Ortak bir dil
– Kültür ve Tarih birliği
– Ortak örf-adet
– Din, Ahlak
6.a) batı düşüncesinden etkilenilmiştir.Mesala bu tohum metnindede makineleşmekten bahsedilmiştir.ama ruh olmadan bir şey olamaz
b)varoluşculuk akımının etkisi vardır.Fakat manevi değerleri anlatan mistisizm akımının etkiside vardır.Çünkü batıdaki varoluşculuk akımı maneviyata karşıdır.Herşeyde önce insanın kendi özünü oluşturması gerektiğini savurunur varoluşculuk.
6.SORU=B SIKKI
VAROLUŞÇULUK AKIMININ ETKİSİ VARDIR.FAKAT MANEVİ DERĞERLERİ ANLATAN MİSTİSİZM AKIMININ ETKİSİDE VARDIR.ÇÜNKÜ BATIDAKİ VAROLUŞÇULUK AKUMU MANEVİYATA KARSIDIR.HERŞEYDEN ÖNCE İNSANIN KENDİ ÖZÜNÜ OLUŞTURMASI GEREKTİĞİNİ SAVUNUR VAROLUŞÇULUK.
—————
SAYFA 10
sayfa 10 etkinlik:dil;sade ve akıcıdır.zevk anlayışı;özentilikten kurtulmuş bir şekildedir.
———–
SAYFA 11
“Dilekçe ve Karşılaştırma” metinleriyle ilgilki olan bu sorularla ilgili olarak:
evet, birey kavramı ön plana çıkmıştır.
Evet ilişki kurulabilir, cumhuriyet ilkesinin sonucu olan kanun karşısındaki eşitlik, laik düşünce kişilerin duygu ve düşüncelerini rahatlıkla dile getirmesine yol açmıştır denilebilir.
Karşılaştırma metninde psikoloji ve psikiyatri bilimlerinden söz edilebilir.
varoluşculuk düşünce akımının etkisiyle ele alınabilir; çünkü kişinin varlığının farkına varması, birey olduğunu hissetmesi yani padişahın ya da başka bir şeyin kulu olmadığının farkına varması.
—————-
SAYFA=13
**ÇME DEĞERLENDİRM CEVAPLARI
1.SORU=
D
D
D
2.SORU=VAROLUŞÇULUK(BOŞLUK)
3.SORU=E SIKKI
4.SORU =B SSIKKI
**ÇME DEĞERLENDİRME
1.SORU=
Y
Y
D
2.SORU=PSİKOLOJİK(1.BOŞLUK)
PSİKİYATRİFK(2ÇBOŞLUK)
BATI(3.BOŞLUK)
EKONOMİK(4.BOLUK)
3.SORU=A SIKKI
4.SORU=ŞİİRDE HECE KULLANILMIS,DİL SADELEŞMİŞ,KONULARDA ANADOLU İŞLENMİŞ,ANADOLUYA YÖNELME BASLAMISTIR.ÇAĞDAŞLASMA İÇİN NELER YAPILMASI GEREKTİĞİNDEN BAHSEDİLMİŞ,KONU OLARAK VE EESERLERDE ATATÜRK ‘ÜN İLKELERİ BİR YOL OLARAK GÖRÜLMÜŞTÜR.
sayfa 13teki 8.metin soruları ve anlama-yorumlama
9. ulusçu,demokratik,özgürlükçü ve çoğulcu.Temel Amaç;dengeli,huzurlu,refah içinde toplum oluşması
10)a)din ve devlet işlerinin ayrılması.parçaya göre herkes dinini seçmekte,yerine getirmekte özgürdür.din işleri devlete karıştırılmamalı ibadeti siyasi sembol olarak düşünülmemeli.kişinin allahla arasında olandır.
b)din ve vicdn özgürlüğü var.din ve devlet işleri birbirinden ayrılır.
c)din konusunda herkesi özgür bırakıor.kimseye zorla din seçtirmior.bizim dinimiz yüce bir din olduğunu ve akla mantığa uyduğu
———-
Sayfa 14 ,
NURULLAH ATAÇ’ın EDEBİ KİŞİLİĞİ
Dilde sadeleştirme ve özleştirme hareketinin savunucularındandır. Türkçe’deki yabancı kelimeleri kullanmamış, dille düşünce arasında dolaysız bir ilişki olduğunu, somut düşünme geleneğinin doğabilmesi için kavramların saydam, hangi kökten geldiklerinin anlaşılır olması gerektiğini vurgulamıştır. Bu yol da, Ataç’a göre, Latince, Grekçe, Farsça, Arapça gibi yabancı dillerin eğitimini zorunlu kılmak başarılamayacağına göre, bunlardan alınan kelimelerin Türkçe’leştirilmesinden geçer.
Türk edebiyatında izlenimci eleştirinin ilk örneklerini verdi. Akşam’da tiyatro eleştirmenliği, Hakimiyeti Milliye, Ulus, Milliyet, Tan, Posta, Cumhuriyet, Son Havadis, Dünya gazetelerinde eleştiri yazıları çıktı. Denemeleri Türk Dili, Varlık, Yedigün, Ülkü, Seçilmiş Hikayeler dergilerindedir.
Motif kelimesinin anlamları (sayfa14)
1 . Yan yana gelerek bir bezeme işini oluşturan ve kendi başlarına birer birlik olan ögelerden her biri:
“Halı motifi. Danteldeki motifler.”
2 . edebiyat Bir eserde sık sık tekrarlanan süsleyici öge.
3 . müzik Bestenin bir parçasına çeşitli yönlerden birlik sağlayan belirleyici küçük birim:
“Melodi motifi.”- .
—————-
sayfa 16 hazırlık çalışması
1.tarihi belge ansiklopedik bilgilerden yararlanılır
2.okuyucuyu bilgilendirmek amaçtır.
3.3 şekilde kullanılır edebiyatta anlamı anafikirdir
4.özgürlük anlamında herkes dinini seçmkte özgürdür.
——————
16-20 karısık
İNCELEME
1-batıya doğru adlı metin batı ve doğu medeniyeti hakkında yazarın görüşlerini okurlara iletmek amacıyla yazılmıştır.
2-doğu-batı-doğulu-batılı-batı acunu(dünyası)-doğu doğudur batı da batı.
motifler-doğu ve batı dır.
b-bu motifler bir araya geldiğinde metinin temel düşüncesini oluştururlar.
c-motiflerin,metnin temel düşüncesini meydana getirmöek için bir plan dahilinde bir araya getirilmişlerdir.örnek cümle-doğu doğudur,batıda batı-biz de bir doğululuk,batılılardan bir başkalık var.
3-giriş:doğululk ve batılılık ne dir?
gelişme-batı medeniyeti ve kökenleri
sonuç:batılı olunmalıdır.
4:bu metinde ele alınan Batı ve batı medeniyeti,batılılaşma günümüzün öğretici metinlerinde işlenmektedir.çünkü tazminattan beri yüzünü batıya dönen türkiye hala batı medeniyetini örneek alma*** devam etmektedir.bugün AB ye katılmak için aday ülke olması,metindeki temanın canlılığının işaretidir.
5:metinin teması-batılılaşmak
sosyal hayat unsurları-batı kültür ve medeniyetinin örnek alınması ve buna göre şekillenen sosyal hayat.
çıkarlarımız.cumhuriyet döneminde benimsenen ve yapılan ink.larla birlikte çağdaşlaşmak amacıyla batı kültür ve medeniyeti örnek alınmış fakat yanlış batılılaşma tanzimat döneminde de olduğu gibi o dönmn yazarlarınca eleştirilmiştir.
6:metinde yazıldığı dönemin ssosyal ve siyasi akımı olan batılılaşma etrafında kaleme alınmıştır.
7.tablo
açık-aşık anlatıma sahiptir
duru-gerekssiz sözcükler kullanılmamıştr.
akıcı-söyleyiş olarak akıcılık vaardır
tutarlı-savunulan görüşler baştan sona tutarlıdır.
süslü sanatlı-sade ve sanatsız bir anlatımı vardır.
objektif-yazarın görüşlerini yansıttığı için subjektiftir.
1.etkinlik
1.gurp
doğululuk-batılılık-batı,yunan,latin uygarlığı-erdem-gelenek
2.grup
doğu-batı-orta çağ-yenileşme çağı-masal
3.grup
bir kurt düştü içimize-bizim elimiz,kemiğimiz başka mı?
8.soru
yazarın kelime tercihine dikkat edildiğinde ***şayan canlı sade bir dil türkçenin olduğu dikkat çekmektedir.çünkü cumhuriyet dönmde sade bir türkçee ile insanın her halini ifade etmesi amaçlanmıştır.
9.tablo
pastoral:———–
epik:—————
lirik:batı*** gidiyoruz,gideceğiz.
mizahi:gidiyoruz batıya doğru.birkez çıkmışız yola kimse durduramaz artık.
duygusal:bizim etimizz kemiğimiz başka mı?
öğretici:metinn taamam mı na yakını öğretici anlatıma sahiptr.
10.etkinlik
batı*** doğru metin yapı tema dil ve anlatım bakımından deneme geleneğine sahiptir.
——————
17.sayfa:
1-doğu-batı kıyaslaması yapmak, batıyı üstün kılan değerleri göstermek için yazılmış.
2-a)doğu,batı,değer,düşünme,bilgi,biz
b)anafikri ortaya koyma görevi üstlenmiştir.
c)kıyaslama
3-
Giriş:Batı başkadır, Doğu başka.
Gelişmeoğulu olmayı üstünlük sayardık ama öyle değilmiş.Şimdi doğulu olmayı eksiklik sayıyoruz.Batılı olmaya çalışıyoruz ama olamıyoruz.Yanlışımız sadece bugünkü batıyı öğrenmeye çalışmamızdır.Batının dayandığı temelleri öğrenmememizdir.
sonuç:Batılı olmak istiyorsak sadece bugünkü batıyı değil onun temellerini ve geçirdiği aşamaları da öğrenmeliyiz ve yaşamalıyız.
4) ele alınıyor çünkü batılılaşma devam ediyor.
5)Metnin teması:Batılı olmak bugünkü batıyı anlamakla olmaz.
Cumhuriyet dönemine….:Toplumsal hayatta devrimlerle meydana gelen değişiklikler
Çıkarımlar:Şekil olarak batılı olmakla iş bitmiyor, kafa yapısıyla da batılı olmak gerekir.
6)Batılıcılık
7-a)açık
duru değil kelime tekrarları var
tekrarlar var akıcı ama akıcı diyebiliriz.
tutarlı.
sade bir dil
öznel bir bakış açısı
b)yazarın herhangi bir konuda duygu ve düşüncelerini açık,akıcı, duru ve tutarlı bir şekilde ispatlama kaygısı gütmeden, öznel yargılarla anlattığı yazı türüne deneme denir.
8)Dilimizdeki arapça ve farsça kelimelerin atılması, dilin sadeleşmesi ve bazı kelimelerin yerleşmesi bakımından yazar zorlama bir dil tercih etmiştir.örneğin acun,kanı,erek,dörütmen,büğünkü
——————-
Sayfa 18
4)Günümüz eserlerinde batıya yönelme devam ediyor.
5)Metnin teması:Batılılaşma
Cumhuriyet dönemine ait sosyal hayat unsurları : Batının örnek alınması gerektiği ve buna göre hareket etmemiz gerekir.
Çıkarımlarımız: Batıyı anlamak için batının gereklerini bilmemiz gerekir.Batının bilim dallarındaki yeniliklerini almamız gerekir.
——————–
Sayfa 19
6)(sosyal-siyasi) batılılaşma akımı etrafında ele alınmıştır.
7)Açıktır.
durudur.
akıcıdır.
tutarlıdır.
süslü(sanatlı)değildir.
Objektif değildir.Subjektifdir.
—————————–
sayfa 20
1. paragraf:öğretici
2.paragraf:mizahi
3.paragraf:duygusal
diğer paragraflar öğretici
öğretici anlatım türü ağır basmaktadır.
nesir geleneğine(deneme) aittir.
12-işlemezdi.Çünkü yazar öznel bir bakış açısıyla temayı ele almıştır.Bir başka yazar batının doğuyu örnek alması gerektiğini savunabilirdi.
Batının teknik olarak gelişmesine rağmen bazı değerlerini kaybettiğini, bu değerler bakımından bize özendiğini dile getirebilirdi.örneğin aile kavramının batıda yokolduğunu,batılıların rahat yaşama uğruna çocuk yapmak istemediklerini, bu yüzden avrupa nüfusunun hızla azaldığını dile getirebilirlerdi.
——————-
sayfa 23
soru 1
1)nizam-ı cedit ordusu kurldu.
2)giderleri karşılamak için nizam-ı cedit hazinesi kurldu.
3)tersane ıslah edildi.
4)avrupanınönemli merkezlerinde sürekli eliçlikler açıldı.
5)resmi devlet matbaası kurldu.
6)fransızca devletin ilk resmi yabancı dili olarak kabul edildi.
7)merkeze bağlı eyaletler yeniden düzenlendi.
(bu yenilikler askeri,mali,kültürel alnları kapsamaktadır.)
soru 2
yazmamışm….
soru 3
yapılan yenilikler toplum haytını kapsar.yapılan yenilikler bir şekilde halkı etkilemiştir.fermanın içerdiği yenilikler halkın karşılaştığı sorunlara çözüm yolu getirmiştir.
soru 4
osmanlınn aydınları istemekteydi.çünkü osmanlı devletinin batılı devletlerin gerisinde kaldıklarını düşünüyorlardı.
soru 5
birçok yenilk yaplımış. bu yenilklerin yapılması zamn almıştır.halk bu yeniliklere karşı çıkmşıtır.edebiyt alnnda yapıln yenilkleri halkın içine sinmedği için geç olmuştur.
—————–
sayfa 24
soru1.
ikiside öğretici metinlerdir.bilgi vermek amaçtır.
soru2.
söylenebilir.çünkü sürekli tekrarlanan söz tekrarları var.
soru3.
iki metinde de harp den bahsediyor. batılılaşmayı yansıtıyor.
soru4.
terimler:roman,mübalağa,edebiyat,tenkit(eleştiri), makale,müellif(yazar),şiir
kavramlar:edebiyat ı cedide, edebiyat tarihi
gün****k hayata ait kelime ve kelime grupları:tesadüf etmek,ilham almak,ecnebi
soru5.
bir metinde anlaşılması güç kelimeler varsa anlatımı kapalı kılar.metinde yabancı sözcükler olduğu için anlatımında ağırlık var.metin için ağır bir dil kullanılmış.ama dönemde yaşayanlara göre bu dil sade görülebilir.
soru6.
öğretici
soru7.
makale geleneğinin devamıdır.(öğretici metin geleneği de olabilir arkadaşlar ama öğretmen bize bunu da söylemişti)
soru8.
yazar kendi hayatından esinlenerek bu eseri yazmıştır.yazar etkilendikleri olayları eserlerine yansıtabiliyor. Peyami Safa bazı eserlerinde de hastalığından (kemik hastalığı) izler yansıtmış.
——————
sayfa 25.
soru1.
okuyanın gözünde canlanması için betimlemelere yer verir, resimlerle de görülmesi gerektiğini düşündüğüm yerleri okuyucuya gösterirdim.
soru2.
a)kelimeler:nehir,tuna,köprü,Fırat
kelime grupları:Galata köprüsü,Carablus Köprüsü
cümleler:Fırat’ı Carablus’da görmeli
b)motifler anlatımı güçlendiriyor.konuyu pekiştirmek için kullanıyor.
soru3.
(sırasıyla) 2-1-4-6-5-3 diye baştan aşağıya yazın arkadaşlar
soru4.
eserlerde halka yönelme, memleket sıkıntısını anlatması Cumhuriyet döneminde başlamıştır.Cumhuriyet döneminin özelliği memleket ve insanlar hakkında bilgi vermesidir.bunu da eserlerinde görüyoruz.
soru5.
arkadaşlar bu sorunun cevap ı isteğe bağlıdır herkes kendisine göre cevap verdi sınıfımızda.
soru6.
milli edebiyat döneminde anadolu coğrafyasını anlatan eserlere rastlanır.biz burdan yola çıkarak akımın milliyetcilik akımı olduğu kanısına vardık.
soru7.
gereksiz tekrarlar yok.metin açık ,duru, akıcı,anlaşılabilirdir.
soru8.
istasyon:terim
her nehrin kemali zevalindedir:cümle
demir yolu:terim
hoş geldin:günlük hayatta kullanılan cümle
tünel:terim
göz adesesi:kavram
bin kilometre:terim
balkanlar:kavram
bayrak:kavram
tuna illeri:kavram
tezgahın böğründeki demir bir mekik:günlük hayatta kullanılan cümle
hendese:terim
haliç:kavram
soru9.halk diline yakınlaşma.yazar halkın kullandığı kelimeleri metinde kullanmış.
soru10.
betimleyici ve öğretici anlatım türleri.
soru11.
gezi yazısı geleneğininn devamı.
soru12.
-bir yazardır
-edebiyat ve şiir aşığıdır
-aynı zamanda bir edebiyat tarihçisi
-sanatlı bir üslübu vardır
-renkli bir anlatımı vardır
-iyi bir gözlemcidir.
——————–
Sayfa 36 tablo
cumhuriyet dön. öğr. metinleri – – önceki dön. ait öğr. metinler
Benzerlikler
* Bilgi vermek amaçlı olmaları, öğretmeye ve düsündürmeye yönelik olmalarıdır.
Farklılıklar
Kelime
türkçe kelimeler Fransızca,arapça,farsça kelimeler
kullanılmıştır . kullanılmıştır.
Kelime grupları
Halk söyleyişlerine ait anlaşılmayan,ağır,arapça,farsça
kelime gruplarıdır. tamlamalar.
DiL kuralları
Türkçe dilinin kurallarıdır. arapça,farsça,türkçe kuralları.
————–
sayfa:35 Cumhuriyet dönemi öğretici metinleri tablosu
Yapı: Düz yazı
Tema: milli konular, batılılaşma,anadolu’ya yönelme
Dil ve anlatım: dili sade, halkın anlayabilecegi bir dil kullanılmıştır,duru,yalın,açık,süssüz
bokunu yemiş demiş demiş said,
16/11/2011 @ 20.51
arkadaşım bu neyin şeyi ?
deniz said,
10/10/2011 @ 20.51
sayfa 33,34,35 …….
melisa said,
08/11/2011 @ 20.51
ben hiç bişi anlamdım ki yha vlaaaa
bokunu yemiş said,
16/11/2011 @ 20.51
abooooovv bokumu yidim
bokunu yemiş demiş demiş said,
16/11/2011 @ 20.51
demiş yimiş
esra said,
27/11/2011 @ 20.51
ooff ya çoooooooooook karısık anlayana kadar sıctım haaa pöööööööööööööf
esra said,
27/11/2011 @ 20.51
yaa bi cevap yazın laaaaaaa ana öfffffffff sıcacam ha azınıza 😀
Anonim said,
11/12/2011 @ 20.51
bu ne yav bok gibi çok karısık
serenay said,
15/12/2011 @ 20.51
gerçekten süperrr olmuş ödevimin hepsini yaptımm .:)
Anonim said,
01/03/2012 @ 20.51
hiç beğenmedim eski kitabın cevapları var